پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
کد مطلب: 48450
۱

اطلاعات بیماران مبتلا به ایدز محرمانه است

اطلاعات بیماران مبتلا به ایدز محرمانه است
میگنا: محمدمهدی گویا، در سفر به شهرکرد، اظهار داشت: عفونت HIV و بیماری ایدز از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که در سطح کشور توسط نظام سلامت دنبال می‌شود. تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر در کشور مبتلا به عفونت ایدز شده اند و در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ هزار نفر در کشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به HIV ممکن است هر کدام به دلیلی مبتلا به این بیماری شده باشند، ادامه داد: وظیفه نظام سلامت کشور شناسایی، مراقبت و درمان این افراد است. نباید فراموش کنیم که ایدز دیگر یک بیماری کشنده و مرگبار که قبلا از آن نام برده می‌شد نیست بلکه این بیماری کاملا قابل درمان بوده و یک فرد بیمار می‌تواند بدون اینکه عارضه‌ای داشته باشد تا سال‌ها زندگی کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه امکانات و تجهیزات مراقبت و درمان از بیماران ایدز در کشور وجود دارد، این امکانات در چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های تابعه آن نیز موجود است و جای هیچ نگرانی در خصوص کمبود دارو و اقدامات تشخیصی نیست.

گویا تصریح کرد: در بحث بیماری HIV هماهنگی صورت گرفت تا مردم بتوانند به راحتی با مجموعه بهداشت و درمان ارتباط گرفته و از مشاوره ابتدایی، انجام آزمایش و درمان و مراقبت در صورت مثبت بودن آزمایشات استفاده کنند.

وی به محرمانه بودن بیماری ایدز بین فرد و پزشک اشاره و بیان کرد: وظیفه مجموعه نظام سلامت است که در کنار مردم باشد و هرگز اسرار محرمانه بین پزشک و بیمار فاش نخواهد شد. نیروهای بهداشتی امین مردم هستند و در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: درمان و مراقبت در بحث بیماری ایدز مدت‌ها است که در کشور انجام می‌شود و هر فردی تمایل دارد و فکر می‌کند در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته، می‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کرده تا تحت تشخیص و احیانا درمان قرار گیرد.

گویا تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه به هیچ وجه به‌ دنبال طرفداری از مردم نیستند آنها به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت و جمهوری اسلامی ایران‌ هستند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو