کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشكلات ارتباطي بزرگترین مشکل دانشجویان مراجعه‌کننده به دفتر مشاوره

خبرگزاری ایسنا , 20 مهر 1398 ساعت 9:27

مشاور دانشجویی دانشگاه سوره با بیان این که همه ما دوست داریم آگاهی اتفاق بیفتد و این آگاهی به ما کمک می‌کند تا رفتارمان را برنامه‌ریزی کنیم، گفت: بزرگترین مشکل در دانشجویانی که به دفتر مشاوره مراجعه می‌کنند، نوع ارتباط آنها است؛ اگر دانشجویان توسط دفتر مشاوره با محیط دانشگاه آشنا شوند و شناخت پیدا کنند، می‌توانند ارتباط بهتری هم داشته باشند.


ميگنا: رویت‌وند امروز در مراسم استقبال از دانشجویان نو ورود به این دانشگاه، اظهار کرد: دفتر مشاوره دانشگاه سوره با حضور دانشجویان و در مواردی خانواده آنها که نیاز به کمک و مشاوره دارند، فعال است و مشاورین مستقر در این دفتر در مراکز دیگر با مبالغ بالا خدمات مشاوره می‌دهند، ولی برای دانشجوهای دانشگاه سوره تمام خدمات در زمینه‌های فردی و خانواده و مشاوره قبل و بعد از ازدواج و انواع تست‌های روان‌شناختی و تست شخصیت‌شناسی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان این که همه ما دوست داریم آگاهی اتفاق بیفتد و این آگاهی به ما کمک می‌کند تا رفتارمان را برنامه‌ریزی کنیم، افزود: بزرگترین مشکل در دانشجویانی که به دفتر مشاوره مراجعه می‌کنند، نوع ارتباط آنها است؛ اگر دانشجویان توسط دفتر مشاوره با محیط دانشگاه آشنا شوند و شناخت پیدا کنند، می‌توانند ارتباط بهتری هم داشته باشند و اگر دانشجویان احساس مشکل می‌کنند، این یک نیاز بسیار طبیعی است و لازم است حتما مشاوره بگیرند.

عمق مشکلی که به وجود می‌آید این است که خود دانشجوها دچار مشکل می‌شوند و آسیب می‌بینند و در نتیجه احساس می‌کنند نیاز به مشاوره دارند، اما نمی‌دانند که چه‌طور مشکل‌شان را حل کنند.

مشاور دانشجویی دانشگاه سوره بیان کرد: حفظ ارزشها موثرترین عامل رشد شخصیت است که وقتی به ارزشهایمان رجوع می‌کنیم، در واقع به حرمت‌هایمان رجوع کرده‌ایم. دانشجوهای سوره واقعا فوق‌العاده هستند و امیدوارم فرهنگ کمک‌گیری از مشاوره در دانشگاه سوره به خوبی نهادینه شود.


کد مطلب: 48532

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48532/مشكلات-ارتباطي-بزرگترین-مشکل-دانشجویان-مراجعه-کننده-دفتر-مشاوره

میگنا
  https://www.migna.ir