جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۶
کد مطلب: 48545
۲

سکوت محل کار، ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش می‌دهد!

سکوت محل کار، ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش می‌دهد!
میگنا: به گزارش نیوز، مقابله با سطوح مختلف مشکلات روانی مانند احساس تنهایی، اضطراب، افسردگی یکی از مشکلات کارمندان کنونی است که بر عملکرد و همچنین بازده اقتصادی تاثیرگذار است.

در دنیای کار دیجیتالی امروز، ناخواسته در حال پرورش کارگران منزوی هستیم که اطلاعات را از رایانه‌های خود دریافت می‌کنند. در این دنیای کار، با گذشت ساعت‌ها، تعداد کمی کلمات در میان کارمندان رد و بدل می‌شود و تنها صدایی که شنیده می‌شود، صدای یکنواخت انگشتان بر روی صفحه کلید و یا ماوس است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد، گفت‌وگوی عمومی طی یک دهه گذشته کاهش یافته و مردم دیگر مانند 30 سال پیش در محل کار با یکدیگر صحبت و ارتباط برقرار نمی‌کنند.


دنیایی متصل که ما به آن متصل نمی شویم
چگونه می‌توان انتظار داشت، مشاغل، در دنیای سکوت رونق بگیرند، جایی که مکالمه در جایگاه دوم بعد از ارتباطات الکترونیکی قرار دارد؟ ما در مورد "دنیای متصل" صحبت می‌کنیم اما آیا واقعا با هم ارتباط داریم؟ آیا هر روز در دنیای واقعی با یکدیگر در ارتباط هستیم؟ پس بدانید، اگر اجازه دهیم که مکان‌های کاری ما کاملا خودکار شوند، توانایی ارتباط از طریق گفت‌وگو را نابود خواهیم کرد.

در حال حاضر، در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی، بسیاری از مشاغل مشکلاتی دارند و در ایجاد فرهنگ‌های قوی و وفادار شغلی آسیب‌پذیرتر از گذشته شدند. در انگلستان، افراد به دلیل موضوع بریگزیت نگرانی‌های شغلی زیادی را تجربه می‌کنند و تحت تاثیر استرس و فشارهای روحی روزمره قرار می‌گیرند. همه اینها زمینه ایجاد یک گروه کاری شاد ، پربار و موفق را مشکل ساز کرده است. اما کارکردن در سکوت پاسخی به این مشکلات نیست و باید با دیگران صحبت و ارتباط برقرار کنیم.

اصلاح و تعادل
لذت بردن از کار، مهم و منجر به  پرورش دوستی‌های مادام العمر می‌شود. در نتیجه باید افراد دریابند محیط کار می‌تواند پویا، جذاب، سرگرم‌کننده و مملو از فرصت باشد. در این مورد فرهنگ کاری نباید اجباری بلکه باید به‌گونه‌ای باشد که  بر اساس اعتماد، احترام و اعتقاد ساخته شود. اگر مشاغل جدی‌تر به سرمایه گذاری در فرهنگ توجه کنند نه تنها بهره‌وری و سود افزایش می‌یابد بلکه به نوبه خود باعث کاهش استرس و بیماری روانی کارکنان خواهند شد.

امروزه رسانه‌های اجتماعی نیز بهداشت روان کاری را تغییر می‌دهند و می‌توانند تهدیدی برای محیط کار باشند.
شواهد و مدارک کافی وجود دارد که ثابت کند بهداشت روانی امروز نگرانی بزرگی در محیط کار است، بنابراین فرهنگ محیط کار واقعا مهم و برای رفع مشکلات باید کمی عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم.


لحظه‌ای تفکر
آیا گروه کاری شما واقعا خوشحال هستند؟ آیا روزانه در دفتر شما آرامش احساس می‌شود؟ آیا کارکنان با یکدیگر صحبت می‌کنند؟  آیا در محل کار دوستی ایجاد شده، یا به راحتی در حباب جدایی به دام افتاده‌اند؟

به این موضوع توجه کنید، در سال 1988 اینترنت، ایمیل، تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی وجود نداشت. زندگی کندتر بود و درنتیجه زمان بیشتری برای تامل و تفکر وجود داشت. در آن زمان گزارش‌های کمتری از مشکلات روانی نیز منتشر می‌شد. کمتر موارد فرسودگی شغلی، اضطراب و استرس در بین نیروی کار وجود داشت. با قدری تفکر درمی‌یابیم، فناوری زندگی ما را تغییر داده و  در حال حاضر پیامدهای این روند را احساس می‌کنیم. اکنون زمان یافتن راه‌حل‌های جدید برای مقابله با چنین تهدیدات شغلی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند