شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
کد مطلب: 48547
۱
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور:

ارتقاء سواد سلامت روان اولین گام در پیشگیری است

ارتقاء سواد سلامت روان اولین گام در پیشگیری است
میگنا: دكتر محمد حاتمی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از «سند پایش سلامت‌روان» دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالن امام جواد این وزارتخانه اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی باید به سلامت روان دانشجویان اهمیت بسیاری دهد و شرایط را برای همه اقشار جامعه مهیا کند.
 
حاتمی دادمه داد: چالش‌های نیروی انسانی و دستمزدهای روانشناسان و مشاوران باید حل شود، سازمان نظام روانشناسی در خدمت وزارت بهداشت است تا هم‌افزایی لازم در راستای سلامت روان در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت روان در جسم سالم نهفته شده است، افزود:  گروه دانشجویان در جامعه همواره در معرض‌خطر هستند، این گروه در سن استقلال طلبی قرار دارند و به دنبال هویت پایدار هستند، همچنین از نظر  شغل یابی با استرس‌هایی نیز مواجه می شوند. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه طرح پایش سلامت روان به صورت هدفمند صورت گرفته است، یادآور شد:  این طرح باید به سایر دانشگاه‌های کشور نیز راه یابد تا دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

به گفته حاتمی، آسیب های سلامت روان از مهم‌ترین تهدیدها است، بحث سلامت روان، فکر و اندیشه جوانان اهمیت بسیاری دارد. 

وی افزود: بررسی‌ها حاکی از آن بوده که در برخی از شاخص‌ها وضعیت نگران کننده‌ای‌ وجود دارد، باید از علم پزشکی در راستای بهبود این وضعیت بهره گرفت. 

رئیس سازمان روانشناسی کشور گفت: پیش از درمان باید بحث پیشگیری در اولویت باشد و پیشگیری باید از کتاب‌های درسی، خانواده و جامعه آغاز شود.

حاتمی افزود:  اولین گام در پیشگیری، ارتقای سواد سلامت روان در جامعه است، باید در پروژه ملی تاب‌آوری سلامت در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۵ هزار مرکز خدمات روانشناسي و مشاوره وجود دارد که از این میان ۳ هزار مرکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی هستند. تعداد زیادی مرکز، کلینیک و بیمارستان‌ نیز زیر نظر حوزه علمیه و ارگان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی لازم میان ارگان‌های مختلف وجود ندارد، باید یک هم‌افزایی در این حوزه ایجاد شود و سنجش مسائل روانشناسی در دستور کار قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "