کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اول جراحی آب مروارید بعد رانندگی

روزنامه خراسان , 24 مهر 1398 ساعت 8:19

:افزایش سن می‌تواند با کاهش بینایی همراه شود. یکی از مشکلات شایع در این زمینه کدر شدن عدسی چشم و تاری دید است که آن را به عنوان آب مروارید می‌شناسیم.


ميگنا: درمان قطعی این مشکل، عمل جراحی است. نتایج مطالعه‌ای جدید از محققان استرالیایی نشان می‌دهد انجام جراحی آب مروارید یا کاتاراکت می‌تواند باعث کاهش تصادف‌های رانندگی شود.محققان از 44 بیمار که نوبت جراحی آب مروارید برای هر دو چشم داشتند، دعوت کردند تا در این تحقیق شرکت کنند.

پیش از عمل جراحی، این افراد یک نوبت از شبیه‌سازهای رانندگی استفاده کردند تا وضعیت رانندگی آن‌ها زمانی که دیدشان تار است، ارزیابی شود. در مرحله بعد، زمانی که یک چشم آن‌ها عمل شده بود، دوباره رانندگی در دستگاه شبیه‌ساز تکرار شد.

در این مرحله میزان خطاها و تصادف‌های رانندگی این افراد 33 درصد کاهش یافت. در مرحله پایانی، بعد از جراحی نوبت دوم، وضعیت رانندگی افراد ارزیابی و مشخص شد که در مقایسه با مرحله اول، آن‌ها 48 درصد کمتر خطا و تصادف در زمان رانندگی داشتند.

بر مبنای این مطالعه که نتایج آن در پایگاه آکادمی چشم‌پزشکان آمریکا منتشر شده است، متخصصان معتقدند انجام به موقع عمل جراحی آب مروارید می‌تواند میزان تصادف‌های رانندگی در رانندگان با سن بالا را به شکل محسوسی کاهش دهد.

توجه داشته باشید آب مروارید، بیماری مربوط به افراد بسیار مسن نیست. این بیماری می‌تواند بین 45 تا 50 سالگی آغاز شود. پس اگر میان سال هستید و از تاری دید رنج می‌برید، برای بررسی موضوع به پزشک مراجعه و تا زمان درمان از رانندگی کردن خودداری کنید.


کد مطلب: 48575

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48575/اول-جراحی-آب-مروارید-بعد-رانندگی

میگنا
  https://www.migna.ir