سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۲
کد مطلب: 48577
۲
افرادی که چراغ قرمز را رد می‌کنند به این بیماری دچارند

مبتلایان به اختلال سایکوپت چه علائمی دارند؟

مبتلایان به اختلال سایکوپت چه علائمی دارند؟
میگنا: دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: زمانی که یک فرد تا زمان شکل‌گیری نسبی شخصیتش با عقاید خاصی بزرگ شود که راه‌های ارتباط برقرار کردن را به اشتباه یاد گرفته باشد و متفاوت‌تر با  دیگران رفتار کند، آن فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.
 
معمولا این افراد اشتباه‌ترین روش برخورد با دیگران را انتخاب کرده اند، به طوریکه شاید خودشان هم قبول نداشته باشند، اما از رفتار‌های گاه و بی گاهشان کاملا مشهود است، اینجاست که باید گفت این افراد دچار بیماری سایکوپت شده اند، بیمارانی که مشکلاتشان را با خلاف و بزهکاری پیش می برند تا به روش صحیح و قانونی. این افراد اصلا قبول ندارند بیمار هستند و معمولا انسان‌هایی هستند که با راحتی دروغ می‌گویند. در واقع همان‌طور که مشهود است، اختلال رفتاری این افراد به شدت عمیق است به گونه ای که کل شخصیت یک بیمار را در بر می‌گیرد.

همه انسان‌ها معمولا در زندگی خود گاهی دروغ می‌گویند، اما زمانی که از فردی که دروغ گفته دلیل می‌خواهید و او انکار یا از حرف خود فرار می‌کند، این فرد در ابتدا به خود لطمه وارد می‌کند و سپس به جامعه اطراف خود و آنقدر به این موضوع عادت می کند که بی اختیار دروغ می‌گوید، اما دروغ مصلحتی و وسواسی بسیار متفاوتند.

وی افزود: افرادی که به بیماری خودپسندی دچارند معمولا به نسبت سایر افراد دروغ بیشتری می‌گویند، اما این در حالی است که شخصیت‌های خود شیفته در هیچ زمانی نمی‌توانند احساسات دیگران را درک کنند، چرا که خودرای هستند و صحبت هیچ فرد دیگری بر روی این افراد تاثیری ندارد. این افراد همیشه در حال ناراحت کردن دیگران هستند و اگر رفتار اشتباهی در مورد کسی مرتکب شوند حتی اگر کم، تصادفی و یا غیرعمدی باشد، خوشحال می‌شوند.

به این دسته از افراد، بیماران روانی یا سایکوپت گفته می‌شود، افرادی که حتی خانواده خود را مورد رنج و عذاب قرار می‌دهند بدون اینکه احساس پشیمانی داشته باشد، زیرا احساس افسوس و رحم در این افراد سالهاست که از بین رفته است.
 
حاتمی در خصوص بیماران سایکوپت گفت: این افراد زمانیکه چراغ قرمز را رد می‌کنند به خود می‌بالند و خوشحال می‌شوند، اما این احساسات و هیجانات گذرایی است، این افراد در همان لحظه کار خود را درک نمی‌کنند که شاید اتفاق خطرناکی در کمین آنها باشد یا سریع از کوره در می‌روند و احتمال اینکه واکنش‌های خشمگین نشان دهند و دست به خشونت بزنند در این افراد بیشتر دیده شده است، این در حالی است که بسیاری از سایکوپت ها باید علاوه بر مدیریت خشم، روی ضعف‌های خود هم کنترل داشته باشند.

درواقع فرد مبتلا به سایکوپت فرق میان درست و نادرست را می‌داند، اما تلاشی برای اصلاح رفتار‌های نامتعارف خود در مقابل خانواده و مردم جامعه نمی‌کند و این افراد معمولا از طرف مردم جامعه خطرناک تلقی می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين