سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۹
کد مطلب: 48592
۰

استقرار ۸۰ کارشناس ارشد سلامت روان در مراکز جامع سلامت فارس

استقرار ۸۰ کارشناس ارشد سلامت روان در مراکز جامع سلامت فارس
میگنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 657 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در استان فارس در معرض اختلالات روانی هستند که 181 هزار نفر از آن ها تحت مراقبت قرار گرفته اند.
 
عبدالرسول همتی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی یکی از متولیان سلامت روان در دو سطح پیشگیری و درمان است، افزود: باید دلیل بروز اختلالات روانی در جامعه بررسی شود.

وی به نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت، نقش مهارت های زندگی، جایگاه رسانه و فضای مجازی در ارتقای سلامت روان اشاره و تاکید کرد: نشاط اجتماعی با شعار در جامعه ایجاد نمی شود بلکه باید در عمل شاهد آن باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که سه سال پیش هر شهرستان تنها یک کارشناس سلامت روان داشت افزود: پارسال حدود 80 کارشناس ارشد سلامت روان در 80 مرکز جامع سلامت استان مستقر شد.

همتی گفت: ارائه مشاوره رایگان، آموزش مهارت های فرزندپروری و شناسایی و مراقبت از اختلال های روانی از جمله وظایفی تعریف شده برای این کارشناسان است.
وی از اجرای طرح رایگان توزیع دارو های اعصاب و روان ویژه افرادی که به اختلالات روانی مبتلا هستند در شهر های داراب، خرامه و فیروزآباد خبر داد و گفت: تا سال آینده دیگر شهرستان های استان فارس نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی شامل مهارت های ارتباطی، مدیریت استرس و مدیریت خشم است، افزود: پارسال بیش از 228 هزار نفر این آموزش ها را فرا گرفتند که این تعداد نسبت به سال 96 افزایش 54 درصدی را نشان می دهد.

همتی به آموزش های فرزند پروری، تکنیک های مدیریت فرزندان، مهارت های تشویق، تنبیه، اصول دستور دادن و قانون گذاری در خانواده به عنوان آیتم های مدیریت فرزند پروری اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که مدارس در معرض خطر و آسیب های اجتماعی زیادی قرار دارند و در این راستا 150 مدرسه پرخطر در سطح فارس شناسایی شده است افزود: برای کادر اداری، خدماتی، حمل ونقل و والدین و دانش آموزان کلاس های چهارم تا ششم ابتدایی نیز آموزش مهارت های زندگی برگزار شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بخش کودک آزاری، همسر آزاری و عوارض ناشی از آن، دو میلیون و 500 هزار نفر تحت غربالگری قرار گرفتند که 14 هزار و577 نفر از آن ها در معرض خشونت خانوادگی قرار داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.