کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط انزوای اجتماعی و بیماری آرتروز

خبرگزاری مهر , 29 مهر 1398 ساعت 6:47

مطالعه اخیر نشان می دهد انزوای اجتماعی علاوه بر تاثیر بر سلامت جسم و روان منجر به تشدید آرتروز در افراد مسن می شود.


میگنا: آرتروز یکی از بیماری‌های مفصلی شایع در ایران است که با سبک زندگی ایرانی ارتباط دارد. حدود ۳۰ درصد از افراد مسن بالای ۶۵ سال تا حدی مبتلا به آرتروز هستند. با این وجود تا به حال تحقیقات کمی در مورد رابطه بین آرتروز و انزوای اجتماعی انجام شده است.
 
محققان در این مطالعه به منظور پی بردن به رابطه بین آرتروز و انزوای اجتماعی و تشخیص میزان دخالت بیماری در انزوای اجتماعی به بررسی اطلاعات مربوط به مطالعه «پروژه اروپایی آرتروز» پرداختند.

محققان در این مطالعه از پرسشنامه ای استفاده کردند و از شرکت کندگان در مورد تعداد دفعات ارتباط شان با دوستان و اعضای خانواده شان سوال پرسیدند.
همچنین از آنها در مورد حضور داوطلبانه یا اجباری شان در فعالیت های اجتماعی سوال کردند.

در ابتدای مطالعه ۲۰ درصد شرکت کنندگان دچار انزوای اجتماعی بودند. افرادی که انزوای اجتماعی نداشتند جوان تر، با درآمد بیشتر و تحصیلات بالاتر بودند. این افراد تحرک فیزیکی بیشتری داشتند، درد فیزیکی کمتری داشتند، در پیاده روی شان سرعت بیشتری داشتند و در مجموع وضعیت سلامت شان بهتر بود.

مطالعه نشان داد آرتروز ریسک انزوای اجتماعی را افزایش می دهد. از سوی دیگر مشکلات مرتبط با فکر کردن و تصمیم گیری و همچنین آهسته راه رفتن با افزایش ریسک منزوی شدن مرتبط است.

از این رو محققان به افراد مسن مبتلا به آرتروز توصیه می کنند که در فعالیت های اجتماعی شرکت کرده و تحرک فیزیکی بیشتری داشته باشند.
 


کد مطلب: 48614

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48614/ارتباط-انزوای-اجتماعی-بیماری-آرتروز

میگنا
  https://www.migna.ir