شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - 23 Nov 2019
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 48618
۱

ارائه خدمات فوریت‌های روانی - اجتماعی به دانش‌آموزان آسیب‌دیده

ارائه خدمات فوریت‌های روانی - اجتماعی به دانش‌آموزان آسیب‌دیده
میگنا: دكتر مسعود شکوهی با اشاره به ادغام اداره کل  امور تربیتی و دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به بیان برخی سیاست‌ها و برنامه‌های پیش رو پرداخت و اظهار کرد: ایجاد یکپارچگی و انسجام بخشی به روند سیاست‌گذاری، طراحی، اجرا، نظارت و ارزشیابی طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط در حیطه ارتقایی، پیشگیرانه، مداخلات تخصصی، مراقبتی و حمایتی در حوزه راهنمایی، خدمات مشاوره‌ای و  روان شناختی، سلامت روان و فوریت‌های روانی - اجتماعی را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: بهره گیری از مشارکت موثر برون و درون بخشی، افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی در سطح مدارس کشور و با تاکید بر گسترش دامنه اجرای طرح‌های توانمندسازی دانش آموزان، والدین و کارکنان به حداقل ۶۰ درصد و جلب مشارکت و شبکه سازی ذینفعان مدرسه، خانواده و محله برای ارتقای بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی -اجتماعی در قالب تشکل‌های مرد نهاد و دولتی را نیز مدنظر داریم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی همچنین به ظرفیت سازی و ارتقای آمادگی‌ها برای مداخله سریع، به موقوع و موثر در فوریت‌های روانی - اجتماعی دانش آموزان و ارائه خدمات مورد نیاز توانمندسازی، درمان و حمایت‌های اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر و آسیب دیده اشاره کرد و گفت: برای کاهش عوامل مخاطره آمیز در بین دانش آموزان تلاش می‌کنیم.

شکوهی ادامه داد: هماهنگی، نظارت و ظرفیت سازی برای حسن اجرای فعالیت‌های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی آموزش و پرورش در سطح  استان و مناطق، همچنان به عنوان مرجع تصمیم گیری در زمینه مدیریت آسیب‌های روانی - اجتماعی دانش آموزان  در سطح استان، مناطق و مدارس تابعه در دستور کار است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج آزمون سلامت روان نحوه برنامه ریزی شما برای مداخلات آموزشی و روانی چگونه است؟ گفت: طراحی برنامه‌های آموزشی،  پیشگیرانه، مداخله‌ای  و حمایتی در سطح  استان، منطقه و مدارس، انتخاب اولویت‌های آموزشی برای اجرای طرح توانمندسازی روانی - اجتماعی بر اساس نتایج نیم رخ روانی- اجتماعی استان، منطقه و مدرسه، بهره گیری از  نیمرخ روانی – اجتماعی مدرسه برای اجرای طرح "مدرسه دوستدار زندگی" را مدنظر داریم.


طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان
شکوهی افزود: طراحی نقشه خطر پذیری مدرسه، منطقه و استان در کشور با توجه به مولفه‌های آزمون در دانش آموزان برای خدمات در حوزه فوریت‌های  روانی - اجتماعی، اولویت‌بندی مشکلات روانی - رفتاری دانش‌آموزان با هدف برنامه‌ریزی‌ و ارائه خدمات تربیتی، استفاده درست از ظرفیت بخش‌های درون و برون سازمانی در برنامه‌ها، ارائه خدمات مشورتی به دانش آموزان، مسئولان مدرسه و اولیاء، تقویت سیستم ارجاع به هسته‌ها و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و ارائه خدمات تخصصی و حمایتی، ارائه و تهیه گزارش‌های آماری و محتوای چند رسانه‌ای به مسئولان در زمینه میزان بروز و شیوع آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به جنسیت و مناطق استان‌ها در دستور کار است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

این شش عامل شما را به سمت افسردگی می‌برد، از آنها دوری کنید!
زوج‌درمانی چیست و زوج‌درمانگر خوب کیست؟
پروفسور رضا درگذشت
اختلال ترس از رابطه‌ جنسی چیست؟
تنها مانع موجود بر سر شادماني و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر اين راه است. به همين دليل راه را اشتباه مي رويد و گرفتار مشكل مي شويد. الهی قمشه ای