شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 48670
۲

بحران خانواده از بحران دلار بدتر است/ «همسانی» عامل درستی برای ازدواج نیست

بحران خانواده از بحران دلار بدتر است/ «همسانی» عامل درستی برای ازدواج نیست
میگنا: سلسله همایش های رایگان روانشناسی «هنر شاد بودن و بهداشت روان» به همت موسسه کیان خانواده سالم با حضور مسئولین اسلام آباد غرب و مردم این شهرستان برگزار گردید.
 
عضو انجمن روانشناسی ایران در این همایش عنوان کرد: ازدواج یک رویکرد کامل جامعه شناسی است، اما در عمل این گونه نیست آمار طلاق قانونی و رشد طلاق عاطفی متاسفانه در شهرها افزایش یافته است و این یعنی کارکردهای جامعه شناسی و روانشناسی ما ایراد دارد.

صالح سپهر ادامه داد: اگر علت طلاق را از روانشناسان بپرسیم آنان «ازدواج غلط» را پاسخ آن می دانند، که این آمار به شدت بدتر می شود، بحران خانواده امروز از بحران دلار نیز بدتر بوده، در نوسانات دلار واکنش‌های آن فورا در جامعه مشهود می‌گردد، اما بحران خانواده سالیان سال بعد نمود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه در جامعه «همسانی» رواج پیدا کرده که دو زوج اگر در یک سطح یکسان باشند می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند، اما در نظر روانشناسان دو فاکتور مورد مهم است؛ یکی میزان سلامت شخصیت و یا روان فرد است و دیگری تناسب شخصیتی زوجین است.

موسس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی نسیم زندگی در پایان گفت: شناخت باید واقعی باشد، توجه خودمان به جامعه را بالا ببریم و اهداف در ازدواج ها را مشخص کنیم.

در ادامه همایش مدیر موسسه کیان خانواده سالم در اسلام آباد غرب افزود: امیدوارم که مردم فرهنگ دوست و اسلام آباد غرب که به عنوان نامزد پایتخت کتاب انتخاب شده است، بتوانند این امر را نیز به تحقق برسانند همانگونه که ما در حال حاضر تعداد ۹ روستای دوستدار کتاب داریم بتوانیم شهرستان دوستدار کتاب را در کشور به ثبت برسانیم.

وی عنوان کرد: در خصوص اهداف کیان خانواده سالم نیز باید عرض کنم که از جمله اهداف این موسسه ارتقاء سطح فرهنگ خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش اثرات آسیب های اجتماعی هست، و در آینده ای نزدیک شاهد حضور اساتید طب اورژانس مطرح در غرب کشور در شهرستان اسلام آباد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا