شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 14 Dec 2019
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
کد مطلب: 48768
۰

مزایای مصرف فیبر خوراکی

مزایای مصرف فیبر خوراکی
میگنا: مقدار فیبر مورد نیاز بدن، چه به‌صورت محلول و چه نامحلول در آب و بسته به رژیم غذایی متفاوت است. بهترین حالت آن است که هر دو نوع فیبر را از طریق منابع مختلف تأمین کنید.به‌طور کلی مصرف فیبر به‌صورت روزمره چنین مزایایی دارد:
 
بهبود حرکت مواد غذایی و گوارش فیبر
خوراکی، وزن و حجم مدفوع را بیشتر و همچنین به نرم‌تر شدن آن کمک می‌کند. هر چه مواد غذایی حجیم‌تر باشد، حرکت دادن آن برای روده نیز ساده‌تر است. فیبر به دلیل جذب مقدار زیادی آب به ایجاد حالت نرم‌تر و خمیری کمک می‌کند. این مسئله در نهایت می‌تواند تا حد زیادی سلامت بهتر روده‌ها و کاهش مشکلات دستگاه گوارش را تضمین کند.

کنترل سطح کلسترول
فیبر محلول در آب به کاهش سطح کل کلسترول خون کمک می‌کند. این کار از طریق لیپوپروتئین‌های کم چگال یا همان کلسترول‌های بد انجام می‌شود. مطالعات نشان داده‌ است که غذاهای با فیبر بالا می‌تواند با کاهش فشار خون و التهاب به‌سلامت بهتر قلب هم کمک کند.

کاهش وزن
غذاهایی که فیبر بالایی دارد به‌طور کلی دارای مقدار انرژی کمتری در واحد حجم است.یعنی شما با خوردن این غذا زودتر احساس سیری ولی انرژی کمتری دریافت می‌کنید. در نتیجه غذاهای پر فیبر از نظر انرژی کم چگال محسوب می‌شود.

طول عمر
به علت تأثیر مثبت فیبر در کاهش بیماری‌های قلبی و ابتلا به انواع سرطان‌ها، مصرف آن به همه توصیه می‌شود.
 
مرجع : سلامت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اگر والدین سخت‌گیری برای کودک‌تان هستید این مطلب را بخوانید!
آقایان بخوانند؛ چگونه همسرتان را تشویق کنید تا وزن کم کند؟
هراس از آزمایش، مهم‌ترین چالش مبتلایان به ایدز است
ورزش، راهی برای تنظیم اکسیژن رسانی
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود