جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - 3 Jul 2020
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۴
کد مطلب: 48809
۰

افزایش اضطراب افراد با یک شب بی‌خوابی

افزایش اضطراب افراد با یک شب بی‌خوابی
میگنا: متیو واکر، محقق ارشد این تحقیق از دانشکده علوم اعصاب و روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، اظهار کرد: ما عملکرد جدیدی در خواب عمیق شناسایی کردیم که می تواند اضطراب ناشی از یک شب بی خوابی را با سازماندهی مجدد اتصالات در مغز کاهش دهد.
 
واکر و همکارانش مجموعه ای از آزمایشات را با استفاده از ام آر ای عملکردی و پلی مونوگرافی (آزمایش تشخیص انواع اختلالات خواب) انجام دادند.

در این تحقیق، مغز 18 فرد جوان با مشاهده فیلم های تحریک کننده عاطفی بعد از یک شب خواب کامل و سپس بعد از یک شب بی خوابی بررسی شد.

بعد از هر جلسه، میزان اضطراب این افراد با استفاده از پرسشنامه استاندارد مربوط به اضطراب سنجیده شد.
هنگامی که افراد دچار کمبود خواب بودند، اسکن مغز کاهش چشمگیر فعالیت عصبی در قشر جلوی مغز که در کنترل اضطراب درگیر است را نشان داد و در این زمان، در مراکز عاطفی عمیق تر مغز نیز فعالیت بیشتری مشاهده شد.

واکر گفت: "به نظر می رسد، کمبود خواب موجب افزایش فعالیت های عاطفی شدید بدون توقف می شود.

" محققان دریافتند، خواب کامل شبانه منجر به کاهش چشمگیر میزان اضطراب به ویژه در NREM یا حرکت غیرسریع چشم، خواهد شد.

در این مرحله از خواب، امواج مغزی معمولا آرام و با ولتاژهای بلند هستند و تنفس و ضربان قلب آهسته، منظم و فشار خون پایین است.

این روش در تحقیق دیگری با 30 شرکت کننده متفاوت، تکرار شد و نشان داد که خواب بیشتر شبانه با اضطراب کمتر روزانه همراه است.

سیمون محقق دیگر این تحقیق گفت: "خواب عمیق عملکرد لوب پیشانی مغز که در تنظیم احساسات ما نقش دارد را تنظیم و واکنش عاطفی و فیزیولوژیکی را کاهش می دهد و از تشدید اضطراب پیشگیری می کند.

" محققان اظهار کردند: نتایج نشان می دهد که حتی تغییرات کوچک در کیفیت خواب، می تواند بر میزان اضطراب تاثیر داشته باشد و شاید تصادفی نباشد که میزان تشدید اختلالات اضطرابی در کشورهای صنعتی با کاهش خواب همگام شده است.

سیمون گفت: "افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی از اختلالات خواب نیز رنج می برند، اما به ندرت بهبود خواب به عنوان توصیه ای بالینی برای کاهش اضطراب در نظر گرفته می شود.

" وی در ادامه افزود: نتایج این تحقیق فقط ارتباط علّی بین خواب و اضطراب را نشان نمی دهد، بلکه نوع خواب عمیقی که برای آرام کردن مغز از اضطراب مفرط لازم است را نیز معرفی می کند.
نتایج این تحقیق در نشریه Nature Human Behaviour منتشرشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کورى عاطفى در زندگى مشترک
تلقین چیست و چطور از قدرت آن استفاده کنیم؟
احتمال ابتلای بیماران کووید-۱۹ به "اختلال استرس پس از سانحه"
دكتر محمدباقر ثنايي ذاكر پدر مشاوره خانواده ایران درگذشت + عکس
چرا در فضای مجازی به دنبال لایک و فالوئر هستیم؟
ازدواج با فرد وابسته و رازهایی که باید بدانید
می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی امنیت داشته باشید؟ این ۱۰ نکته را بخوانید
چگونه از شر افسردگی 30 سالگی رها شویم؟
دستورالعمل تاسیس مراکز مشاوره تلفنی و روانشناسی غیرحضوری غیردولتی
خستگی تن را با خوابیدن در می‌کنید، با خستگی ذهن چه می‌کنید؟
قرص شب امتحان؛ بیداری به شرط اعتیاد
با بددهنی و عصبانی بودن شوهرم چه برخوردی کنم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد