شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ / ۰۹:۱۵
کد مطلب: 4881
۰
۲

چرا مدارس شاهد از هرگونه فعاليت درسي و تقويتي محروم شدند؟

دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش از حذف ساعات فوق برنامه در مدارس شاهد، عدم تأمین نیروی انسانی متعهد و مجرب و ثبت‌نام بی ضابطه دانش‌آموزان در مدارس شاهد گلایه کرد.
 به گزارش فارس ، در نامه علی‌اکبر تابیده‌چی دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به وزیر آموزش و پرورش که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری فارس نمابر شده، آمده است: همانگونه که مستحضرید با فرمان حضرت امام (ره) در سال 65 و تصویب اساسنامه طرح شاهد، مدارس شاهد شروع به فعالیت کردند؛ از آنجایی که تأمین نیروی انسانی و اختصاص فضای آموزشی و تربیتی و تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس شاهد و طرح پراکنده، اعم از آموزشی و پرورشی و اداری از وظایف آموزش و پرورش بوده، گزارش‌هایی از سال‌های 65 تا 75 به عرض مقام معظم رهبری رسید که معظم له مرقومه‌ای به شماره 81،1،69 به تاریخ 5 آبان 1375 فرمودند «به وزیر آموزش و پرورش سفارش مؤکد شود برای حل سریع مشکلات مدارس شاهد و تقویت آنها با اولویت خاص اقدام نماید همچنین لازم است از طریق شورای طرح و برنامه شاهد بازنگری و انجام اصلاحات ضروری به منظور بهبود و تقویت هرچه بیشتر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی فرزندان و همسران معزز شهدا به عمل آید و با توجه به مسئولیت بنیاد شهید در رسیدگی به امور فرهنگی این عزیزان، وزارتخانه‌های ذیربط با این نهاد هماهنگی کامل داشته باشند».
در ادامه نامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: متأسفانه علی‌رغم فرمایشات معظم له و تأکید بر حل مشکل مدارس، ولی بی توجهی مسئولین در این مدت خصوصاً در زمان وزارت جنابعالی، مبنی بر حذف ساعات فوق برنامه که (به صورت موظف و رسمی نیرو به مدارس شاهد تعلق می‌گرفت) این تنها خدمت ویژه‌ای بوده که در اساسنامه پیش‌بینی شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سایر زمینه‌ها نیز نواقص بوده، که در صورتجلسات ستادهای اجرایی مناطق از جمله تأمین نیروی انسانی متعهد، مجرب و تجهیز مدارس، مورد بی مهری قرار گرفته، خصوصاً اینکه در بعضی مناطق نیروهای مجرب یا وجود ندارد و در صورت بودن نیروی مجرب به لحاظ سختی‌کار و ... عدم پشتیبانی و انگیزه‌ افزایی لازم و کافی حاضر به همکاری نیستند و مناطق نیاز به انتقال نیرو از سایر مناطق به صورت مشروط 5 ساله طبق سنوات گذشته را دارند که متأسفانه مدیرانی چون آقای یزدیخواه مدیرکل محترم شهرتهران با اینگونه اقدامات هم مخالفت می‌کند؛ از سوی دیگر ‌باید مدارس شاهد با توجه به نیاز فرزندان شاهد، ساعت آموزشی بیشتری جهت تقویت بنیه درسی این عزیزان فراهم کنند. این نامه می‌افزاید: اکنون با در نظر گرفتن لزوم توجه به این مهم، سوال این است که چرا باید مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های غیردولتی بتوانند در روز پنج‌شنبه فعالیت فوق برنامه داشته باشند اما مدارس شاهد بالاجبار بنا به گفته آقای یزدیخواه (در جلسات مدیران شهر تهران مورخ 18 مرداد 90 و 5 شهریور 90) باید از هرگونه فعالیت درسی و تقویتی منع و محروم شوند؛ در اینجا لازم است به موضوع افزایش آمار کلاس‌های مدارس شاهد که در رسانه‌ها از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شده است، توجه جنابعالی را به این نکته که مدیران کل در برخی از مراکز استان‌ها اقدام به سهم خواهی و دستور به ثبت‌نام بدون ضابطه آن هم با روش، فرمان به سکوت به زیر مجموعه‌ و تهدید آنان به مجازات در صورت اطاعت نکردن از سفارشات و توصیه‌های خلاف مقررات به جهت ثبت‌‌نام در مدارس شاهد معطوف می‌داریم و عملاً این افزایش کلاس‌ها و آمار آنها به نام شاهد و به کام دیرگان و دوستان آقایان مسئولان بالادست در آموزش و پرورش است. در پابان این نامه آمده است: ضمناً یادآور می‌شود در سنوات گذشته خدمات آموزشی مناطق محروم، دوردست و روستاهایی که 58 درصد آمار دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر را به خود اختصاص داده در قالب طرح پراکنده با اختصاص دو ساعت نیروی موظف ارائه می‌شد که هم‌اکنون این اندک خدمت نیز در معرض تهدید قرار دارد.
لذا با توجه به نکات فوق الذکر خواهشمند است دستور فرمایید اقدام مقتضی جهت تحقق فوری رفع مشکلات مطروح صورت پذیرد و فرزندان مظلوم و بزرگوار شاهد و ایثارگر این وارثان فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را از هرگونه آسیب‌پذیری در سال تحصیلی 91ـ90 محفوظ داشته و حقوق حقه آنان را از زاویه نگاه مقام معظم رهبری به منظور تأمین امنیت و منافع ملی ادا کنند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

باسلام . فرزند من یک جانباز 70 درصد است ودردبستان شاهد تحصیل میکند متاسفانه هیچ امکانات ویژه ای ندارد ودرحد یک مدرسه معمولی است مضافابراینکه جانبازان باید شهریه بدهند وکارمندان اموزش وپرورش خیر . سال گذشته وسط سال تمامی شهریه ای که ازکارمندان اموزش وپرورش گرفته بودند پس دادن وبه یکباره مدرسه خالی ازسرمایه شد وفشاربه خانواده شاهد وجانبازاوردند تا جبران مافات کنند . پس چرا اسم این مدارس را شاهد گذاشته اید وابروی شاهد را می برید . اسمش را عوض کنید همانطورکه چند صباح دیگر اسم شاهد وجانباز ازصحنه ایران محو خواهد شد!!!!!!!
KOBRA
سلام . حق با این جانباز محترم است . من یکی از کارکنان مدرسه شاهد هستم . .بعضی از این مدارس فقط اسم شاهد دارند و لی عملا وسیله ای برای استفاده بعضی اشخاص می باشند
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.