شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
کد مطلب: 48810
۲

راه‌اندازی مرکز بیماری‌های روانی در دانشگاه تهران

راه‌اندازی مرکز بیماری‌های روانی در دانشگاه تهران
میگنا: دکتر مجید سرسنگی ضمن بیان این مطلب به برنامه های دانشگاه تهران در زمینه سنجش سلامت جسم و روان دانشجویان اشاره و اظهار کرد: هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی تست هایی با عنوان سنجش سلامت روان دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه انجام می گیرد و این دانشجویان در طول سال نیز تحت بررسی های سنجش سلامت قرار دارند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز نتایج نهایی سنجش سلامت دانشجویان در سال جاری اعلام نشده است، تصریح کرد: به طور کلی تعدادی از دانش آموزانی که وارد دانشگاه می شوند با مشکلات روحی و روانی درگیر هستند اما آمار این افراد زیاد نیست اما همین تعداد کم نیز نگران کننده است چرا که وقتی افرادی با یک سری آسیب های روحی و روانی وارد دانشگاه می شوند ممکن است فشار ناشی از درس و دانشگاه موجب شود که مشکلات آنها شدت بیشتری به خود بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: برخی از دانشجویان که وارد دانشگاه می شوند یا سابقه اقدام به خودکشی داشتند و یا اینکه افکار خودکشی دارند به همین جهت مسایل این دانشجویان برای دانشگاه حادتر است و تحت مداخلات درمانی قرار می گیرند، اگر چه تعداد این دانشجویان زیاد نیست.

دکتر سرسنگی تاکید کرد:حدود 47 هزار دانشجو در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند اما اگر 20 نفر یا حتی یک نفر نیز با این افکار وارد دانشگاه شوند مشکلات زیادی را ایجاد خواهند کرد و بر رفتار سایر دانشجویان تاثیر منفی خواهند گذاشت و ممکن است افراد دیگری نیز که کمی ناراحتی روانی دارند به این موضوع ترغیب شوند.

وی همچنین از برنامه دانشگاه تهران برای راه اندازی مرکز بیماری های روانی برای دانشجویان خبر داد و گفت: این مرکز به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی خواهد شد و افرادی که دارای مشکلات حاد روانی هستند به این مرکز اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: مرکز بیماری های روانی نزدیک به پردیس دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر اقدامات لازم برای راه اندزای مرکز بیماری های روانی در حال انجام است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.