کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت هدایت تحصیلی برای دانش آموزان

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 20 آبان 1398 ساعت 7:22

در این بسته دانستنی درباره ضرورت هدایت تحصیلی برای دانش آموزان خواهیم گفت.


منظور از راهنمایی تحصیلی کمک کردن به دانش آموزان در انتخاب دروس یا رشته‌های تحصیلی، آگاهی از مقررات مدرسه، آگاهی از مقررات امتحانی، بر طرف کردن مشکلات درسی و خلاصه هر مسئله و مشکلی بوده که ممکن است در کلاس درس یا مدرسه برای دانش آموزان رخ دهد.

هر دانش آموز دارای دو نوع استعداد عام و استعداد خاص است. هدف آموزش و پرورش تلاش برای شکوفایی استعداد‌های عام دانش آموزان است، اما هدف آموزش متوسطه تقویت جنبه‌های بدیع و متفاوت افراد و شکوفایی استعداد‌های خاص آن‌ها است.

یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین مراحل زندگی دانش آموزان تعیین رشته در دوره متوسطه است. زیرا این نوع عملکرد می‌تواند آینده شغلی و درآمدی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از دانش آموزان پایه نهم هرساله برای انتخاب رشته دچار سرگردمی و استرس می‌شوند و از آنجایی که انتخاب هر کدام از این رشته‌ها می‌تواند در آینده دانش آموزان تغییراتی ایجاد کند باید بسیار دقت داشته باشند. کاملا مشخص است که رشته ریاضی فیزیک ارتباط تنگاتنگی با دو درس ریاضی و فیزیک دارد، از آنجایی که اکثر فارغ التحصیلان این دو رشته را مهندسان آینده تشکیل می‌دهند درک درست از این دو درس می‌تواند در آینده کمک بسیاری به موفقیت در رشته دانشگاهی آن‌ها کند. بسیاری از بحث‌های فیزیک مربوط به یک رشته مهندسی است، پس دانش آموزی که درک درستی از درس فیزیک، ریاضی و قسمت‌های تجسمی دارد می‌تواند آینده درخشانی در این رشته داشته باشد.

دانش آموزان برای رسیدن به رشته‌های تجربی باید در درس‌های زیست شناسی، ریاضی و شیمی دارای دید مناسبی باشند. اکثر رشته‌های تجربی دانشگاهی ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با زیست، شیمی و تا حدودی ریاضی و فیزیک دارند.


کد مطلب: 48819

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48819/اهمیت-هدایت-تحصیلی-دانش-آموزان

میگنا
  https://www.migna.ir