جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۷
کد مطلب: 48880
۱

مشاوره پیش از ازدواج فرآیندی آموزشی، پیشگیرانه و درمانی است

مشاوره پیش از ازدواج فرآیندی آموزشی، پیشگیرانه و درمانی است
میگنا: کژال طلوعی از سنندج، در خصوص گروه درمانی با هدف مشاوره پیش از ازدواج اظهار کرد: مشاوره پیش از ازدواج فرایندی آموزشی درمانی و پیشگیرانه است.

وی افزود: گروه درمانی به درمان انواع اختلال‌های رفتاری و هیجانی نمی‌انجامدبلکه هدف کلی گروه، خودآگاهی و دیگر آگاهی است و داوطلبین از طریق تعامل با دیگران در یک محیط مطمئن این فرصت را پیدا می‌کنند که رفتارهای جدید را تجربه و بازخورد صادقانه‌ای را از دیگران راجع به اثرات رفتاری خود دریافت کنند.

به گفته اين روان‌شناس، در گروه درمانی عوامل گذشته فرد و بازسازی جنبه‌های اصلی شخصیت مورد توجه قرار می‌گیرد.

طلوعی عنوان کرد: گروه درمانی یا روان درمانی گروهی در درمان اضطراب، افسردگی، روان تنشی، مشکلات عاطفی، ناتوانی در کنترل احساسات، وابستگی شدید، ناتوانی در برقراری ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد، مشکلات زناشویی و مهارت‌های زندگی کمک کننده است.

وی گفت: گروه درمانی با هدف مشاوره پیش از ازدواج اهدافی از جمله تعریف و علل ازدواج، اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، باورهای نادرست در ازدواج را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: نقش عوامل فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی و روانی، جسمانی و ژنتیک، مذهب و بلوغ عاطفی را از جمله عوامل موثر در گزینش همسر است.

کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه به اهداف ازدواج اشاره کرد و گفت: میل به آرامش و سکون، تامین نیازهای جنسی و تولید مثل، تکمیل و تکامل سلامت و امنیت تامین نیازهای روانی اجتماعی از جمله این اهداف است.

وی با اذعان به اینکه، عشق هیجانی درونی، اما ابزار آن آموختنی است، تصریح کرد: هدف مشاوره پیش از ازدواج بررسی ملاک‌های ازدواج سالم و آمادگی طرفین، بررسی تطابق و پیش‌بینی تناسب شخصیتی طرفین در ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی است.

طلوعی عمده‌ترین مهارت‌های لازم در مشاوره ازدواج را آموزش نقش، مهارت حل تعارض، مهارت حل مسئله، پاسخگویی عاطفی جرات ورزی و کنترل خشم و... نام برد.

گفتنی است؛ در گروه درمانی با هدف مشاوره پیش از ازدواج، لیدر گروه این مطالب عنوان شده را بررسی و مرور کرده و خطاهای شناختی یا باورهای نادرست را با توجه به اصول روانشناسی مطرح می‌کند تا به اهداف اصلی گروه برسند چراکه گروه درمانی از جدیدترین و توانمندترین روش‌های درمان در حال حاضر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.