جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۳
کد مطلب: 4894
۰

جدیدترین آمار کاربران اینترنت در ایران و جهان

تعداد کاربران اینترنت در ایران نسبت به سال ۲۰۱۰ با افزایشی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مواجه شده است، در حالی که بهبود چندانی در سرعت و کیفیت ارائه خدمات آن مشاهده نمی‌شود.
به گزارش میگنا، به نقل از مهر، آمار منتشر شده بر روی وب سایت Internet World Stats نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت ایران در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار و نسبت به سال ۲۰۰۹ در حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش داشته است. آمار این وب سایت در سال ۲۰۱۰ تعداد کاربران ایرانی را ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود در حالی که آمار جدید این وب سایت تعداد کاربران ایرانی را ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاورمیانه را تشکیل داده است.  بر اساس نموداری که در این وب سایت از آمار توزیع کاربران اینترنتی در مناطق مختلف جهان ارائه شده است، در حال حاضر ۴۴ درصد از کاربران اینترنت به آسیا، ۲۲. ۷ درصد به اروپا، ۱۳ درصد به آمریکای شمالی، ۱۰. ۳ درصد به آمریکای لاتین، ۵. ۷ درصد به آفریقا، ۳. ۳ درصد به خاورمیانه و یک درصد به اقیانوسیه اختصاص دارند. همچنین تعداد کل کاربران اینترنت در جهان بر اساس آخرین آمار دو میلیارد و ۹۵ میلیون و ۶ هزار و پنج نفر محاسبه شده است. آسیا
این وب سایت جمعیت تقریبی آسیا بر اساس آخرین آمار را سه میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۷۴۰هزار و ۸۷۷ نفر در نظر گرفته است. آخرین تعداد کاربران اینترنت در این قاره ۹۳۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۰۹ نفر و ضریب نفوذ آن ۲۴ درصد اعلام شده است. پرکاربر‌ترین کشور آسیایی کشور چین است که با داشتن جمعیتی برابر یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۱۵ نفر تعداد کاربران اینترنتی آن ۴۸۵ میلیون نفر تخمین زده شده است. به دنبال چین کشور هند قرار دارد که جمعیتی در حدود یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۰۶ نفر داشته و تعداد کاربران اینترنت در این کشور ۱۰۰ میلیون نفر محاسبه شده است. کمترین تعداد کاربران اینترنت در آسیا نیز به کشور تیمور اختصاص دارد، این کشور با جمعیتی کمی بیشتر از یک میلیون نفر در حدود دو هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنتی دارد. کشورهای ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، تایلند و مالزی دیگر کشورهای پر کاربر قاره آسیا به شمار می‌روند.
آفریقا
جمعیت این قاره نیز بر اساس آخرین آمار وارد شده در این وب سایت در حدود یک میلیارد و ۳۷ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۸ نفر و تعداد کاربران اینترنتی در این قاره ۱۱۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰ نفر برآورد شده است. نیجریه و مصر پرکاربر‌ترین کشورهای آفریقا به شمار می‌روند که هر یک به ترتیب از ۴۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۰۰ کاربر و ۲۰ میلیون و ۱۳۶ هزار کاربر برخوردارند. کم تعداد‌ترین کاربران اینترنت در قاره آفریقا نیز به منطقه «سنت هلنا» با ۹۰۰ کاربر اینترنتی اختصاص دارد. جمعیت کل این منطقه نیز هفت هزار و ۷۰۰ نفر تخمین زده شده است. پس از نیجریه و مصر کشورهای موروکو، آفریقای جنوبی، الجزایر، سودان، کنیا، تونس، اوگاندا و زیمبابوه دیگر کشورهای آفریقایی هستند که تعداد کاربران اینترنت در آن‌ها نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی بالا‌تر است. اروپا
بیش از نیمی از ۸۱۶ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۴۶ نفر جمعیتی که در اروپا سکونت دارند، کاربر اینترنت هستند یعنی جمعیتی در حدود ۴۷۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر از اروپایی‌ها کاربران اینترنت هستند. در حدود ۷۹ درصد از جمعیت آلمان کاربر اینترنتی هستند، به بیانی دیگر از ۸۱ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ نفر جمعیت این کشور ۶۵ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. پس از آلمان روسیه با داشتن ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر اینترنتی دومین کشور پرکاربر اروپایی به شمار می‌رود. کشورهای بریتانیا، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، اکراین و هلند نیز در پی آلمان و روسیه پرکاربر‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌روند در حالی که واتیکان کوچک‌ترین عدد تعداد کاربران اینترنتی در اروپا را به ۴۸۰ کاربر به خود اختصاص داده است، با این همه در صورتی به جمعیت ۸۳۲ نفری این منطقه توجه شود، تعداد کاربران چندان پایین نیز به نظر نخواهد آمد.
خاورمیانه
بیش از نیمی از کاربران اینترنت خاورمیانه بر اساس آمار وب سایت Internet World Stats به کشور ایران اختصاص دارد، به بیانی دیگر از ۷۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۶۶ نفر کاربر اینترنت این بخش از جهان، ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر اینترنتی به کشور ایران اختصاص دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند