جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۳
کد مطلب: 48945
۰

چرا بعضی حاضرند برای زیبایی صورت تا 91 میلیون تومان هزینه کنند؟

چرا بعضی حاضرند برای زیبایی صورت تا 91 میلیون تومان هزینه کنند؟
میگنا: هزینه تقریبی عمل‌های جراحی زیبایی چقدر است؟ این سوالی است که برای یافتن پاسخ آن می‌توانید به تصویری که به تازگی در فضای‌مجازی دست‌به‌دست می‌شود، نگاهی بیندازید. بنا به اطلاعاتی که در این تصویر آمده است، شما با صرف هزینه‌ای بین 54 تا 91 میلیون، می‌توانید صورت خود را دگرگون و چهره‌ای «زیبا» و «جوان» برای خود دست و پا کنید. اما چرا برخی حاضرند برای این منظور، هزینه‌های میلیونی کنند؟ امروز می‌خواهیم نگاهی به بخشی از دلایل انجام این عمل‌های جراحی بیندازیم؛ اعمالی که بیشتر با هدف جوان‌سازی انجام می‌شود.

تلاش برای محو کردن رد پای افزایش سن
بخشی از عمل‌های جراحی زیبایی توجه دوچندانی به موضوع جوان‌سازی دارند. در واقع این عمل‌های جراحی هرچند در گروهی از افراد به منظور رفع نقص انجام می‌شود اما در غالب موارد، متقاضیان آن‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که دوست دارند رد پای افزایش سن را از صورت خود محو کنند. از این گروه می‌توان به کشیدن پوست، بالا بردن پلک، تزریق چربی‌گونه، تزریق لب، تزریق بوتاکس و ... اشاره کرد. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بسیاری از افراد تصور می‌کنند باید جوان بمانند؟ و برای این منظور حاضرند هزینه‌  زیادی  بکنند؟

وقتی پیری به عنوان نقص تعریف می‌شود
باید از افزایش سن فرار کرد! گویی چروک شدن زیر چشم و پررنگ شدن خط لبخند نقصی است که کارآمدی، توانمندی و حتی احساس ارزش ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این در شرایطی است که حتی عوارض شناختی افزایش سن، به صورت معمول در سنین بسیار بالاتر و آن هم نه به صورت فراگیر و برای همه که برای معدودی رخ می‌دهد. اما این نگرش منفی درباره افزایش سن، این روزها ابعاد گوناگونی از زندگی افراد میان سال و بالاتر را تحت تاثیر خود داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد میان سالان در برخی بخش‌ها شانس پیشرفت کاری کمتری دارند، مسئولیت‌های جدید به صورت معمول به آن‌ها سپرده نمی‌شود، در روابط اجتماعی کمتر مورد توجه مثبت قرار می گیرند و البته احتمال این‌که بتوانند روابط عاطفی جدیدی را آغاز کنند، بسیار کم است اما قربانیان این نگرش منفی به سن را تنها افراد میان سال و بالاتر تشکیل نمی‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سنین پایین‌تر، این ترس از پیر شدن و نشانه‌های افزایش سن به شکلی دیگر زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.


قربانی یک فرهنگ غلط نشویم!
طی چند سال گذشته در بسیاری از کشورها، متخصصان از شیوع اعمال زیبایی به منظور جوان‌سازی ابراز نگرانی می‌کنند؛ تزریق بوتاکس در افراد زیر 30 سال، تزریق ژل برای خط لبخند زیر 35 سالگی، کشیدن پوست در اوایل 40 سالگی و ... متخصصان، این استقبال از جوان‌سازی در سنین پایین را زنگ هشداری جدی در این زمینه در نظر می‌گیرند چراکه نشانه فرهنگی غلط درخصوص تبعیض علیه افراد مسن است.

یادمان باشد در دیدگاهی که افزایش سن نوعی نقص در نظر گرفته می‌شود، همه قربانی هستیم چراکه در بهترین حالت، ما جوانان امروزی هم بالاخره روزی پیر خواهیم شد و آن وقت با وجود همه تلاش‌هایمان برای پاک کردن نشانه‌های پیری، درگیر تبعیض علیه افراد مسن خواهیم شد و خواهیم دید که وقتی دیگران ما را به خاطر موی سفید و چروک صورت و افتادگی پلک، ناتوان، زشت و به دردنخور در نظر می‌گیرند، چه تلخی عمیقی را تجربه خواهیم کرد.

نرگس عزیزی، کارشناس ارشد مشاوره
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید