کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر محسن شکوه درگذشت

8 آذر 1398 ساعت 10:39

دکتر محسن شکوه بنیانگذار مکتب زبان انگلیسی شکوه و مرد بزرگ عرصه علم و فرهنگ درگذشت.


میگنا: دکتر محسن شکوه که پدر آموزش زبان انگلیسی در ایران نامیده می‌شود، هفتاد سال عمر گرانبهایش را صرف آموزش زبان انگلیسی در ایران نمود و شاگردان بیشماری را تحویل جامعه ایران اسلامی داد.

وی که دارای مدرک دکتری پزشکی بود از همان دوران جوانی راه پدر را در پیش گرفت و به آموزش زبان انگلیسی پرداخت و در سال ١٣٢٩ آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه را تاسیس کرد و تا آخرین روزهای عمرش دست از تلاش و آموزش نکشید.

مراسم تشییع وی ساعت ٨:٣٠ روز جمعه ٨ آذر از مقابل ساختمان مرکزی شکوه واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین پلاک ٣٥ برگزار شد.
مراسم ختم آن مرحوم روز یکشنبه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در محل تالار پیامبر اعظم، خیابان شریعتی، بالاتر از ۴ راه شهید قدوسی، روبروی بازار اندیشه، ورودی ۱۱ می‌باشد.

 
تاریخچه
دکتر محسن شکوه متولد سال ۱۳۰۸، اهل اصفهان، بیش از ۶۰ سال سابقه آموزش زبان را دارد و در این حوزه آموزشگر شناخته شده ای است. بیش از ۱۰۰ جلد کتاب هم درباره ی متد و سیستم آموزشی که ابداع کرده نوشته است. در شرکت او همه زبان بلدند؛ حتی سرایدار و کارگران خدماتی اش.

دکتر شکوه ورزشکار قابلی هم بوده است و قهرمانی پرورش اندام را در کارنامه پر بارش دارد. به زبان انگلیسی فکر می کند و راحت تر است به انگلیسی مثال بیاورد و حرف بزند. در کودکی به فرنگستان فرانسه گذاشته شد. در سن ۱۴ سالگی برای تدریس زبان به مدارس فرستاده می شد و در آموزشگاه ابطحی استخدام شد.و با پول اندکی که دریافت می کرد کار زیادی انجام میداد. از همین دوران بود که یاد دادن به صورت یک عشق برایش در آمد. در سن ۱۸ سالگی همراه خانواده عازم تهران شدند و به گفته خود استاد ” چون حتی داد و ستد های لفظی را بلد نبودم مادرم همیشه سایه به سایه دنبال من بود. آن چه دارم و هستم را مدیون حمایت خانواده می بینم. ادامه زندگی استاد را از زبان ایشان دنبال می کنیم:
در سال ۱۳۲۹، سوکیاس مرا در یک مهمانی پیدا کرد و از من تقاضای همکاری کرد. اولین کلاسی که شروع کردم ، در آموزشگاهی به نام سوکیاس بود. مدتی بعد، یک آپارتمان دو اتاقه در لاله زار نو اجاره و تجهیز کردم. همان موقع تجهیزاتش رویایی بود. شبیه مدرسه و کلاس نبود. ۱۲،۱۳ تا دوست پیدا کرده بودم که شاگردانم بودند. تا آخر تابستان ۱۳۲۹ نمی توانستم آنجا بمانم. آپارتمان های بزرگتری کرایه کردیم و شدیم شکوه. آن موقع حتی تلفظ الفبای انگلیسی را هم اشتباه می گفتند. بعد از یک سال و نیم ،هزار تا شاگرد داشتم و تمامشان هم از بزرگان شهر بودند.

سال ۱۳۳۰ کنکور پزشکی را به زبان انگلیسی شرکت کردم و قبول شدم. در کنار پزشکی شکوه رشد کرد در تمام تهران، در سال ۳۹ پزشکی را تمام کردم ؛ آن موقع تقریبا ده هزار شاگرد داشتم. از آنجا بود که ۴،۵ شعبه درست کردیم. سیستم شکوه یک متد آموزشی خاص است .در واقع مدعی این است که ما زبان را به گونه ای متفاوت ، با تغییر ساختارها و …. آموزش دهیم. منظور از سیستم شکوه ساختار اداری نیست بلکه متدی است که توسط محسن شکوه شکل گرفته. سیستم شکوه به این خاطر اسمش سیستم شد که صدها هزار بار راه های مختلفی را رفتم و رفتیم که به شما یاد بدهیم. این تجربه ها تبدیل به یک روش شد. و این روش چیزی نیست جز مغز من ایرانی.

من موفقیتم در به وجود آوردن یک روش یاد دادن است و این روش طوری است که همه ی ایران و همه شهرها الان شکوه دارند. اغلب آن ها هم دارند از این اسم سو استفاده می کنند. همین خودش افتخار است ، خودش موفقیت است که دیگران از اسم تو استفاده کنند.
 


کد مطلب: 48970

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48970/دکتر-محسن-شکوه-درگذشت

میگنا
  https://www.migna.ir