جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
کد مطلب: 48974
۱
عمر طبیعی مبتلایان به ایدز در گرو شناسایی به موقع بیماری است

انگ بیماری و مسائل فرهنگی مانع شناسایی مبتلایان به ایدز است

انگ بیماری و مسائل فرهنگی مانع شناسایی مبتلایان به ایدز است
میگنا: دکتر علیرضا رئیسی درباره شناسایی بیماران مبتلا به ایدز افزود: تاکنون ۴۰ هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند اما احتمال می‌دهیم که حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری باشند. رسانه‌ها و وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش باید کمک کنند تا به صورت آزادانه اطلاع رسانی و آموزش در زمینه ایدز را انجام دهیم.

وی ادامه داد: این ۴۰ هزار نفر در مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی شده اند و شامل افرادی هستند که رفتار پرخطر داشتند.


انگ بیماری و مسائل فرهنگی مانع شناسایی مبتلایان به ایدز است
رئیسی گفت: تنها مشکل ما در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به ایدز، انگ بیماری و مسائل فرهنگی است که به اطلاع رسانی و آموزش نیاز دارد. زیرا این مشکلات باعث می‌شود نتوانیم مبتلایان به ایدز را به طور کامل شناسایی کنیم.

بیماریابی ایدز تصادفی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: بیماریابی در زمینه ایدز به صورت تصادفی نیست، بلکه بیماریابی فعال در این زمینه داریم. در هر استان حداقل ۵ مرکز مشاوره رفتاری وجود دارد که تست اچ آی وی را به صورت داوطلبانه انجام می دهد. یعنی بعد از انجام مشاوره داوطلبانه، برای افرادی که دارای رفتار پرخطر هستند، تست ها انجام می شود. سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرده که تست اچ آی وی نباید به صورت اجباری انجام شود.

وی افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو منطقه محسوب می شود که کانون های مربوط به ایدز را جانمایی کرده است. سند ملی شناسایی و درمان بیماران مبتلا به اچ آی وی در وزارت بهداشت تهیه شده و گام های زیادی در زمینه ایدز برداشته شده است.


انگ بیماری، دلیل اصلی ماجرای لردگان
رئیسی با اشاره به ماجرای پیش آمده در یکی از روستاهای لردگان در مورد ابتلای تعدادی از اهالی این روستا به ایدز نیز اظهار داشت: موضوعی که در یکی از روستاهای لردگان پیش آمد، نشان می دهد انگ بیماری در زمینه ایدز آن قدر شدید است که می تواند موضوع را به مشکل سیاسی تبدیل کند.

وی بیان کرد: در ماجرای لردگان، رسانه های مختلف خارجی که مقاصد خاصی را دنبال می کردند به شدت به این موضوع پرداختند و این در حالی است که همین رسانه ها در کشورهایی فعالیت می کنند که با مشکلات زیادی در زمینه ایدز مواجه هستند. هیچ کس نمی داند همین ۴۰ هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران در چه شهری زندگی می کنند و این اطلاعات کاملا محرمانه است و فقط در زمینه لردگان به صورت سازماندهی شده این حجم از اطلاع رسانی ها اتفاق افتاد.

به گفته رئیسی، سازمان جهانی بهداشت برنامه‌ای با عنوان ۹۰ ۹۰ ۹۰ دارد؛ یعنی ۹۰ درصد بیماران مبتلا به ایدز را شناسایی کرده، ۹۰ درصد را تحت درمان قرار بدهیم و بیماری ۹۰ درصد که تحت درمان قرار گرفته‌اند کنترل شود. ایران در دو قسمت مربوط به تحت درمان قرار دادن و موفقیت آمیز بودن درمان به خوبی عمل می کند و فقط در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به ایدز مشکل داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم