کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارآفرین موفق چه مهارت‌هایی لازم دارد؟

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 11 آذر 1398 ساعت 23:19

امروز قصد داریم مهارت‌های لازم برای یک کارآفرین موفق را به شما بگوییم.


میگنا: مسیر کار آفرینی معمولا راهی سرشار از دست اندازها، بن بست ها، اتفاقات ناگهانی و پیش بینی نشده، ناامیدی‌ها و شب بیداری‌های زیاد است. هزینه‌های غیرقابل پیش بینی که متحمل می‌شوید و مشتریانی که به سختی به شما اعتماد می‌کنند. با وجود تمامی این مشکلات سالانه تعداد زیادی از افراد در این مسیر قدم می‌گذارند تا بتوانند ایده‌های خود را در بخش‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، فناوری‌های نوین و ساخت محصولات جدید را برای رفاه زندگی وارد جامعه کنند و زندگی انسان‌ها را راحت‌تر سازند.
اکنون چه چیزی باعث می‌شود با وجود این همه مشکلات وارد این مسیر صعب العبور شوند؟

۱- هدف از کارآفرینی چیست؟
هدف باید نیازی از جامعه را برطرف می‌کند، هدف باید سوزان باشد تا کارآفرین را با انگیزه کند که بتواند فعالیت خود را پیوسته و بدون احساس خستگی تا آخر مسیر ادامه دهد.

۲- استقلال در کارآفرینی به چه معناست؟
با راه اندازی یک کسب و کار شما صاحب آن می‌شوید و دیگر نیازی برای دستور شنیدن و پیش برد اهداف دیگران برای موفقیت آن‌ها نیست. کارآفرینان مالک هدف‌ها، برنامه‌ها و موفقیت‌های خود هستند. آزادی آن‌ها در گرو مسئولیتی است که خودشان بر دوش گرفته اند.

۳- آیا منعطف بودن مهم است؟
افرادی وجود دارند که نمی‌توانند خود را در قالب کارمندی قراردهند. کار آفرینان غالبا در پی راهی هستند تا چارچوب‌ها و محدودیت هار را کنار گذاشته و روش نوین و کارآمدی را جهت موفقیت ابداع کنند. این بدان معنا نیست که یک کارآفرین کمتر از ساعات معمول کاری فعالیت دارد در صورتی که در مراحل رشد اولیه فعالیت خود به مراتب بیشتر از سایر افراد کار می‌کنند و این نوع فعالیت شغلی برای آن‌ها طبیعی و غریزی است.

۴- مسیرموفقیت‌های مالی چگونه است؟
طبق گفته بیزاستون Biz Stone یکی از بنیانگذاران Twitter، گذر زمان پشتکار و ۱۰ سال تلاش به تدریج شمار را به صورت موفقیت یک شبه جلوه می‌دهد. همه کارآفرینان به این موضوع واقفند که یک شبه میلیارد نخواهند شد، ولی مطمئنا رویای به دست آوردن موفقیت‌های مالی را در سردارند. بعضی از آن‌ها به دنبال منبع درآمد مورد اعتماد هستند، ولی در مقابل بعضی‌ها همیشه در حال بهبود وضعیت فعالیت خود جهت سود آوری بیشتر هستند.

۵- میراث کارآفرینان چیست؟
همه کارآفرینان به دنبال به جا گذاشتن میراثی از خود هستند. برندی که ماندگار شود و همه در سراسر دنیا آن را بشناسند، کارخانه‌ای که به صورت موروثی نسل به نسل فعالیت داشته باشد و یا ایجاد اثر ماندگار بر جهان که فقط نوآوری محسوب نشود بلکه بر زندگی مردم تاثیر مفید بر جای گذارد.

تصمیم دارید به عنوان یک کارآفرین در این مسیر قدم گذارید ابتدا مشخص کنید که کدام یک از موارد ذکر شده را به عنوان نیروی محرکه فعالیت خود انتخاب می‌کنید و البته در نظر داشته باشید روحیه کارآفرینی خود اولین نیاز برای حرکت دراین مسیراست.


کد مطلب: 49016

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49016/کارآفرین-موفق-مهارت-هایی-لازم

میگنا
  https://www.migna.ir