کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتصاب یک روان شناس به سمت رئیس روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش , 14 آذر 1398 ساعت 13:47

طی حکمی از سوی وزیرآموزش‌وپرورش، دکتر فریبرز حمیدی - روانشناس، به عنوان رییس جدید مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و‌پرورش منصوب شد.


میگنا: متن حکم محسن حاجی میرزایی، وزیرآموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

جناب آقای فریبرز حمیدی
نظر به‌مراتب تعهد و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی، به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی» منصوب می‌شوید.

امیداست با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» سیاست‌های رئیس‌جمهور محترم و همچنین مدنظر قرار دادن اسناد بالادستی، در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله موفق و مؤید باشید.


دی ماه سال 97 بود که مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با دفتر وزارتی ادغام شد و مرکز جدیدی به نام مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی» ایجاد شد.

حالا کمتر از یکسال از این ادغام، با انتخاب محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به وزارت آموزش و پرورش بازگشت و دیروز هم طی حکمی، فریبرز حمیدی که قبلا سابقه کار در روابط عمومی آموزش و پرورش را داشت به عنوان رئیس این مرکز منصوب شد.

لازم به ذکر است فریبرز حمیدی، دارای دکترای رشته روان شناسی و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است.
 
عصر روز چهارشنبه محسن حاجی میرزایی در آئین معارفه رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی که در سالن جلسات دفتر وزیر در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، اظهار کرد: اگر آموزش‌وپرورش دو بال داشته باشد یک بال آن روابط عمومی و بال دیگر سایر قسمت‌ها است.

وی روابط عمومی را یکی از راهبردی‌ترین جایگاه‌ها در وزارتخانه دانست و تصریح کرد: انتظارات از روابط عمومی زیاد است و نزدیک‌ترین بخش به وزیر روابط عمومی است. حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی روابط عمومی برقراری ارتباط مؤثر بین مردم و دستگاه است برخی از دستگاه‌ها به‌تدریج از مسئولیت خود دور می‌شوند و این روابط عمومی است که می‌تواند با برقراری ارتباط بخش‌های مختلف را در مسیر اهداف اصلی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی و آشکار روابط عمومی رصد نظرات جامعه در خصوص دستگاه مربوطه است و بخش دیگر از وظایف روابط عمومی رصد حرفه‌ای‌تر اخبار در همه بخش‌های دستگاه است. وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روابط عمومی باید درک روشنی ازآنچه در جامعه می‌گذرد داشته باشد لذا باید بداند چه جریانی در جامعه می‌گذرد.

وی اذعان کرد: روابط عمومی باید تلاش کند تا ارتباطات مناسب برقرار شود و از این طریق نبض جامعه را بگیرد و بداند خانواده‌ها، دانش آموزان، مدیران، معلمان، جامعه و سایر دستگاه‌ها در مورد ما چگونه فکر می‌کنند.
 

عضو کابینه تدبیر و امید بر فهم مشترک از موضوعات تأکید و عنوان کرد: روابط عمومی باید با اقشار مختلف جامعه رابطه برقرار کند و سعی کند با طیف‌های مختلف برخورد مناسب داشته باشد، لذا نمی‌شود با همه به شکل یکسان برخورد کرد.

وی گفت: روابط عمومی باید ذهنیت جامعه را رصد کند و به‌صورت هماهنگ در قبال آن عمل کند و علاوه بر جامعه، ذهنیت سایر دستگاه‌ها ازجمله مجلس را رصد کند و نظرات آن‌ها در خصوص آموزش‌وپرورش را استخراج کند.

حاجی میرزایی معرفی آموزش‌وپرورش به جامعه را از مهم‌ترین موضوعات کار روابط عمومی دانست و افزود: باید خود را به جامعه مناسب و مطابق واقعیت‌ها معرفی کنیم و این نکته، معمولاً خوب انجام نمی‌شود و معضلی است که در اغلب دستگاه‌ها وجود دارد.

وی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها را مهارت معرفی خود و یا دستگاه برشمرد و افزود: روابط عمومی باید این معرفی را به‌خوبی انجام دهد و به سایر قسمت‌ها یاد بدهد که چگونه خود را معرفی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روابط عمومی به تعداد اقشار مختلف جامعه باید بیان متفاوت داشته باشد، همچنین وجه دیگر روابط عمومی سرعت عمل و کیفت مناسب در انتقال اخبار است.

در ادامه این مراسم، فریبرز حمیدی با تشکر از وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل احیای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌ها منسجم و اساسی در راستای ارتقای تعلیم و تربیت به جامعه مخاطبان پاسخ خوبی بدهیم.

حمیدی بابیان اینکه تعریفی از بسیاری از مشکلات تعلیم و تربیت نداریم، گفت: طبق تعاریف تعلیم و تربیت عبارت است از مجموعه فرصت‌ها، اقدامات و دستاوردها از لحظه انعقاد نطفه تا پایان حیات که در راستای شکوفایی انسان باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: برای تغییر رفتار جمعی و اتمسفر موجود، باید کف جامعه را تغییر داد که شامل دانش، نگرش و مهارت آن جامعه است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی با جریان سازی و فرهنگ‌سازی باید گفتمان آموزش‌وپرورش را بسازد، اظهار کرد: برای گفتمان سازی سه شرط وجود دارد؛ در موضوع نگرش کار روابط عمومی منحصر به این مجموعه نیست چراکه باید همه ظرفیت‌ها باهم هماهنگ شوند.

وی با اشاره به وظایف روابط عمومی، گفت: اطلاع‌رسانی، تحلیل، پژوهش، اقناع، فهم مشترک و توسعه مشارکت از وظایف روابط عمومی است لذا تمام عوامل برون و درون سازمان باید کمک کنند تا سازمان بتواند به طور مطلوب کار کند.

حمیدی بابیان اینکه مشکل باید تبدیل به مسئله شود، گفت: شرط دوم این است که کار در روابط عمومی کار کلیشه‌ای نیست و نیاز به ایجاد رغبت در نظام تعلیم و تربیت دارد و اگر ایجاد انگیزه و شادابی نکنیم عملاً کاری انجام نداده‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: شرط سوم این است که کار روابط عمومی کار تیمی است و روابط عمومی باید متناسب با مقتضیات روز عمل کند، چه‌بسا معلمانی که منتظر انگیزه دادن از طرف ما هستند و این اتفاق در جهت عکس می‌افتد.

حمیدی با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی تصویر کشیدن توانمندی‌های آموزش‌وپرورش و ارتقای جایگاه آن است، اظهار کرد: در روابط عمومی باید تلاش و کوشش آگاهانه، برنامه‌ریزی‌شده، مستمر و منسجم وجود داشته باشد تا بتواند بین خود و سازمان تفاهم ایجاد کند.

حمیدی بابیان اینکه روابط عمومی محلی برای خلاقیت افکار نو و کارهای جدید است، گفت: روابط عمومی آینه تختی است که محدب و مقعر نیست و باید عملکردی با رویکرد امید، نشاط و ایجاد انگیزه داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: الگوی کار در روابط عمومی تفکر محور است و باید بتواند تعامل خوبی برقرار کند.

حمیدی بابیان اینکه چند اصل را در روابط عمومی مدنظر قرار خواهیم داد، گفت: صداقت با مجموعه نظام تعلیم و تربیت، کیفیت، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، قابلیت محاسبه و مخاطب محوری اساس و اصول کار در روابط عمومی خواهد بود.
 
گفتنی است دکتر حمیدی پیش از این، مشاور و جانشین وزیر آموزش‌ و پرورش در ستاد مدرسه محوری بوده و سرپرستی مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی؛ معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع نیروی انسانی؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ‌و پرورش شهر تهران و معاون رسانه‌ای و فرهنگی روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش را در کارنامه خود ثبت کرده است.


کد مطلب: 49050

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49050/انتصاب-یک-روان-شناس-سمت-رئیس-روابط-عمومی-وزارت-آموزش-وپرورش

میگنا
  https://www.migna.ir