کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

سرانه هزینه کرد یک زندانی 20 برابر یک دانش آموز است

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر , 19 آذر 1398 ساعت 10:13

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در حال حاضر سرانه هزینه کرد در کشور برای یک زندانی 20 برابر سرانه یک دانش آموز است.


ميگنا: دكتر علی محمد زنگانه صبح يكشنبه در همایش کشوری علمی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تالار لیان بوشهر اظهار داشت: مشکل آسیب‌های اجتماعی تنها مشکل ایران نیست بلکه این مساله کل کشورها را تهدید می‌کند و کشورهای بسیار کمی هستند که کمتر با این مساله مواجه هستند.

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر پیشگیری رشد مدار از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این نوع پیشگیری مدرسه محور و محله محور است و طرح «نماد» هم یک نوع طرح پیشگیری رشد مدار مدرسه محور محسوب می‌شود که سن زیر 18 سال را شامل می‌شود.

وی سن طلایی رشد مدار را قبل از دبستان تا سه سال اول دبستان عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین بررسی و مطالعات نمودار و منحنی که برای هزینه کرد منابع شده بیش از 80 درصد آن برای قبل از دبستان و تا سه سال اول دبستان بوده است.

زنگانه با بیان اینکه در حال حاضر سرانه هزینه کرد در کشور برای یک زندانی 20 برابر سرانه یک دانش آموز است افزود: ناگزیر هستیم که به صورت شبکه‌ای و ائتلافی عمل کنیم و به همین جهت ایجاد شبکه‌ها برای اجرای پروژه‌ها کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به عزم همگانی است گفت: کارهای فردی نتیجه‌ای ندارد چراکه اگر هم افزایی وجود نداشته باشد کار نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

زنگانه با اشاره به اجرای مدل ائتلافی گفت: این مدل در سه مرحله و در سه اقلیم اجرا شد که در مرحله نخست در 72 مدرسه صورت گرفت و سپس فراگیری بیشتری پیدا کرد و بعد از یک شهرستان به صورت پایلوت انتخاب و در کلیه مدارس آن طرح اجرا شد.
 

                 


کد مطلب: 49094

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49094/سرانه-هزینه-یک-زندانی-20-برابر-دانش-آموز

میگنا
  https://www.migna.ir