کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند؟

خبرگزاری ایسنا , 22 آذر 1398 ساعت 11:17

مصرف روزانه آسپرین برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته، به بیمارانی بدون سابقه مشکلات قلبی نباید توصیه شود.


میگنا: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه آسپرین بچه برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته، به بیمارانی بدون سابقه مشکلات قلبی و سکته نباید توصیه شود.

تقریبا یک چهارم آمریکایی‌های بالای ۴۰ سال حتی بدون سابقه بیماری قلبی یا سکته به طور روزانه آسپیرین مصرف می‌کنند.

مارک ابل، محقق این تحقیق از دانشگاه جورجیا و پزشک و اپیدمیولوژیست کالج سلامت عمومی UGA اظهار کرد: توصیه رایج برای مصرف آسپیرین به عنوان پیشگیری اولیه از حمله قلبی یا سکته، به بزرگسالان ۵۰ تا ۶۹ ساله‌ای محدود می‌شود که در معرض خطر افزایشی قلبی عروقی قرار دارند.

وی در ادامه گفت:ما فقط نباید فرض کنیم که آسپرین با دوز کم برای همه سودمند است و در حقیقت اطلاعات نشان می‌دهد که مزایای بالقوه آسپرین شامل مضرات بالقوه برای بیشتر افرادی است که مشکلات قلبی و عروقی ندارند و به منظور پیشگیری از ابتلا به حمله قلبی و سکته از آن استفاده می‌کنند.

۳۰ سال پیش، آسپرین برای کاهش خطر حمله قلبی مهلک و غیرمهلک کشف شد و مطالعات بعدی شواهدی را نشان داد که آسپیرین همچنین ممکن است خطر سکته و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. اما مصرف آسپرین همیشه خطراتی نظیرخونریزی در معده و مغز را به همراه داشته است. مطالعات جدیدتر پیشنهاد می‌کنند طبق استاندارد‌های پزشکی امروز، مضرات احتمالی مصرف آسپرین ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد.

ابل و همکارش فرانک موریارتی از کالج سلطنتی جراحان ایرلند، مطالعات آسپرین را با استفاده از اطلاعات بیماران از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۰۲ در چهار مقیاس بزرگ مقایسه کردند.

آنان دریافتند ۱۰۰۰ بیماری که به مدت ۵ سال با آسپرین درمان می‌شدند، چهار مورد مشکلات قلبی عروقی کمتر و هفت مورد خونریزی معده گزارش کردند.

وی گفت:تقریبا از ۳۰۰ نفری که به مدت ۵ سال آسپرین مصرف کرده بودند، یک نفر خونریزی مغزی را تجربه کرده و این آسیب کاملا جدی است. این نوع خونریزی می‌تواند کشنده و ناتوان کننده باشد.

ابل هشدار می‌دهد افرادی که نگران خطر قلبی عروقی هستند، اما دچار حمله قلبی یا سکته نشده‌اند با پزشک خود در مورد روش‌های دیگر برای پیشگیری از این مورد مشاوره کنند.

وی افزود: در حال حاضر درمان فشار خون، کلسترول و دیابت برجسته‌تر و میزان سایر عوامل خطرزا مانند سیگار کشیدن از قلم افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روش‌های بهتری نسبت به مصرف آسپرین در پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی، سرطان روده و راست‌روده وجود دارد.


کد مطلب: 49123

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49123/کسانی-باید-آسپرین-مصرف-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir