پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۰
کد مطلب: 49127
۱

عضلات با مغز حرف می‌زنند!

عضلات با مغز حرف می‌زنند!
میگنا: به گزارش مدیکال‌اکسپرس، مغز می‌تواند زمان غذا خوردن را تعیین کند. پژوهشگران "بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود" (St. Jude Children's Research Hospital) در آمریکا برای درک نحوه عملکرد مغز در تعیین زمان غذا خوردن، بررسی جدیدی در مورد نحوه مدیریت این فرآیند توسط مغز انجام دادند.

عضلات اسکلتی مانند بافت‌های دیگر بدن، با مغز در ارتباط هستند تا اطلاعاتی در مورد وضعیت تغذیه منتقل کنند. پژوهشگران در بررسی جدیدی که روی مگس میوه انجام شد، نشان دادند که تنظیم این مکانیسم می‌تواند بر فرآیند جستجوی غذا و غذا خوردن این موجودات موثر باشد.

بافت‌هایی مانند روده و کبد، با کمک هورمون‌هایی که رفتار مربوط به غذا خوردن را تنظیم می‌کنند، سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستند.
 
عضله اسکلتی، تا 40 درصد بدن انسان را تشکیل می‌دهد و تقاضای بالایی برای انرژی و مواد مغذی دارد. در هر حال دانشمندان تاکنون، به نحوه ارتباط عضله اسکلتی با مغز و ارتباط آنها به کمک عواملی موسوم به "میوکین" (Myokine) توجه نکرده بودند.

"فابیو دمونتیس" (Fabio Demontis)، از نویسندگان این پژوهش گفت: فعالیت میوکین در مغز تاکنون کمتر هدف پژوهش قرار گرفته است. میوکین‌های بسیاری وجود دارند که در بافت‌های دیگر فعال هستند اما نقش آنها در سیگنال‌دهی به مغز، مورد بررسی قرار نگرفته است.
 

کلید مولکولی ارتباط مغزی
پژوهشگران برای درک بهتر نحوه ارتباط عضله اسکلتی با مغز و بروز رفتارهای مرتبط با غذا خوردن، فعالیت میوکین موسوم به " Dpp" را در مگس میوه مورد بررسی قرار دادند.

آنها پیش از این فکر می‌کردند که Dpp فقط سیگنال‌ها را در فاصله نزدیک انتقال می‌دهد اما این پژوهش جدید نشان داد که Dpp می تواند در فواصل طولانی هم از عضلات مگس میوه به مغز او منتقل شود.
 
این پژوهش نشان داد که کاهش سطح Dpp می‌تواند به بهبود رفتارهای مرتبط با جستجو و خوردن غذا در مگس‌های میوه کمک کند اما افزایش سطح Dpp، در کاهش بروز این رفتار نقش دارد.

دمونتیس افزود: اهمیت و نقش Dpp، بیش از حد تصور است. Dpp می‌تواند علاوه بر تنظیم رفتارهای مرتبط با غذا خوردن، به تنظیم عملکرد بسیاری از بافت‌های دیگر بپردازد.

این پژوهش، در مجله " Genes & Development" به چاپ رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم