پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۲
کد مطلب: 49132
۰

جزئیات ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام شد

میگنا: حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی برای نیمسال اول 99-98 این دانشگاه را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل، تمامی فرآیند نقل و انتقال دانشجویان متقاضی بدون مراجعه حضوری و انجام مسافرت‌های درون شهری و برون شهری از طریق سامانه منادا صورت می گیرد.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ واحدهای دانشگاهی به شیوه های مقتضی (از جمله اعلام در سامانه آموزشی، نصب اطلاعیه در تابلوی اعلانات و..) در خصوص تاریخ نقل و انتقالات دانشجویی و اینکه ثبت درخواست تنها از طریق سامانه منادا به آدرس monada.iau.ir امکان‌پذیر است، به دانشجویان اطلاع‌رسانی کنند.

برای اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج، در رشته محل‌های دانشگاهی برای متقاضیانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 از طریق ضابطه میهمانی هم‌ترازی در سامانه منادا ثبت درخواست خواهند کرد، به اطلاع می رساند ظرفیت های اعلامی واحدهای دانشگاهی در نیمسال گذشته عیناً به نیمسال جاری انتقال یافته است و در صورت عدم تغییر ظرفیت‌ها تا تاریخ اول دی ماه ظرفیت های نیمسال گذشته برای اعمال در نیمسال جاری نهایی خواهند شد.

براساس بندهای این بخشنامه مسئولیت احراز شرایط عمومی شیوه‌نامه، بررسی مسائل آموزشی، منع ادامه تحصیل و مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه برعهده مرجع تاییدکننده است. واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد باید روند اجرایی پاسخگویی را پس از دریافت درخواست دانشجو از طریق سامانه، حداکثر ظرف مدت 72 ساعت انجام دهند.

در این دستورالعمل تأکید شده واحدهای دانشگاهی مبدأ موظفند به منظور رفاه حال دانشجویان و جلوگیری از تردد بی مورد آنها، در اسرع وقت نسبت به بارگذاری و ارسال لیست دروس بدون مراجعه دانشجو، از طریق سامانه منادا اقدام کنند تا خللی در انتخاب واحد دانشجویان ایجاد نشود.

همچنین درخواست نقل و انتقال پذیرفته شدگان جدیدالورود در صورت احراز شرایط مندرج در شیوه‌نامه از بدو قبولی بدون مراجعه به واحد دانشگاهی مبدأ به واحد دانشگاهی مقصد امکان‌پذیر است. همچنین واحدهای مبدأ و مقصد موظفند حداکثر تا زمان اتمام مهلت ثبت نام آموزشی، نسبت به تکمیل فرآیند تمامی درخواست ها و ابلاغیه‌های ثبت‌شده در سامانه منادا اقدام کنند.

در این دستورالعمل آمده است واحدهای دانشگاهی مقصد موظفند هزینه میهمانی و شهریه ثابت دریافتی از دانشجویان میهمان را حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ثبت‌نام دانشجویان به حساب واحدهای مبدأ واریز کنند. همچنین در صورت داشتن مجوز میهمانی در مقطع کارشناسی ارشد، اخذ پایان‌نامه تنها با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است و اخذ رساله در مقطع دکتری تخصصی برای دانشجویان میهمان ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی مبدأ موظفند پس از تکمیل فرآیند و اتمام موفق درخواست دانشجویان انتقال‌یافته در سامانه، پس از تسویه‌حساب دانشجویان حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به ارسال پرونده و سوابق آموزشی آنها به واحد دانشگاهی مقصد اقدام کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...