جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
کد مطلب: 49164
۳

مشاوره گرفتن از یک روانشناس زبده چقدر برایتان آب می‌خورد؟

مشاوره گرفتن از یک روانشناس زبده چقدر برایتان آب می‌خورد؟
میگنا: دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: مشاوره و روانشناسی یکی از مشاغل سخت در دنیای پزشکی محسوب می‌شود،، زیرا روانشناس برای درمان مراجعه کننده باید در بطن زندگی فرد بیمار رسوخ کرده و آن را تحت بررسی قرار دهد، البته نباید از این موضوع که حقوق شهروندان از وظایف اصلی روانشناسان است نیز غافل شد، زیرا مدتهاست برخی روانشناسان به تعرفه‌های روانشناسی و مشاوره خود قانع نبوده و اعتماد را از مردم سلب کرده اند.
 
 
او افزود: امسال نیز به نسبت سال‌های گذشته سازمان نظام روانشناسی تعرفه‌هایی برای روانشناسان و کلینیک‌ها در نظر گرفته است. طبق این تعرفه‌ها اگر روانشناس با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد افراد را ویزیت کرد باید به ازای هر ۴۵ دقیقه ۹۰ هزار تومان و افرادی که دارای مدرک دکتری روانشناسی هستند و اساتید برجسته کشور در مدت ۴۵ دقیقه مبلغ ۱۶۰ هزار تومان باید از فرد مراجعه کننده دریافت کنند.


حاتمی در پاسخ به این سوال که افراد چگونه می‌توانند روانشناسان مورد تایید سازمان نظام روانشناسی را از روانشناس نما‌ها تشخیص دهند اظهار کرد: هموطنان می‌توانند با ورود به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی ۶ هزار روانشناس مورد تایید را دریافت و اطلاعات تعرفه و یا نرخ کلینیک‌های روانشناسانی را استخراج کنند. همچنین در صورت بروز تخلف تعرفه‌ای می‌توانند با شماره بازرسی ۶۶۹۰۳۵۴۴ تماس گرفته و تخلف بودجود آمده را اعلام کنند.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ادامه بیان کرد: طرح پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی و مشاوره در دست اقدام است تا اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه که نمی‌توانند هزینه‌های روانشناسی را بپردازند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند، البته لازم به ذکر است که این طرح هنوز اجرایی نشده است. اما اجرای آن می‌تواند تاثیرات به سزایی در زندگی افراد بوجود آورد، زیرا سلامت روان مردم به شدت حائز اهمیت است و امیدواریم همان گونه که پزشک خانواده داریم روانشناس خانوادگی نیز داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود