کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلودگی هوا «خودکشی» را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس , 4 دی 1398 ساعت 0:02

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد زندگی در شهرهای آلوده افراد را دچار افسردگی یا خودکشی می‌کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان آسیب برسانند.


به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است زندگی در شهرهای آلوده افراد را دچار افسردگی یا خودکشی می‌کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان آسیب برسانند.

محققان باور دارند، برای هر ۱۰ug / m۳ افزایش آلودگی ، افسردگی ۱۰٪ و خودکشی ۲٪ افزایش می‌یابد؛ محققان مطالعات مربوط به آلودگی و سلامت روان را در ۱۶ کشور بررسی کردند.

تصور می‌شود ذرات سمی که توسط اتومبیل‌ها منتشر می‌شوند، باعث ایجاد التهاب مغزی می‌شوند؛ زندگی در شهرهای آلوده ممکن است شما را دچار افسردگی یا مرگ و خودکشی کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان شما آسیب برساند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، آلودگی هوا حاوی مواد شیمیایی سمی است که می‌تواند باعث تورم در مغز و به علائم مشکلات سلامت روان منجر شود.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که آلودگی باید زیر 10ug / m3 باشد؛ اما بیش از ۹۰ درصد کشورها از این سطح فراتر رفته‌اند.

محققان تخمین می‌زنند که پایین آمدن سطح آلودگی هوا می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی در ساکنان شهر انگلیس را تقریباً ۲.۵ درصد کاهش دهد.

محققان همچنین شواهدی از ارتباط بین آلودگی هوا و خودکشی پیدا کردند؛ آنها گفتند در روزهایی که هوا بسیار آلوده هست نرخ خودکشی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.


 


کد مطلب: 49210

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49210/آلودگی-هوا-خودکشی-افزایش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir