کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا مردم قاسم سلیمانی را دوست داشتند؟

مصطفی داننده

سايت خبری عصرایران , 13 دی 1398 ساعت 19:58

سردار مردمی ایران، نقشی بی همانند و تاریخی در شکست بزرگ ترین گروه تروریستی معاصر داشت. هم او بود که برای مبارزه با داعش لباس رزم پوشید و نه از تهران که از خطوط مقدم نبرد، جنگ علیه داعش را فرماندهی کرد و بارها تا مرز شهادت رفت. این که آمریکا از آن سر دنیا بیاید و در منطقه ما ، سردار ما را ترور کند و ماجرا تمام شود، مقبول هیچ اندیشه ای نیست.


قاسم سلیمانی که زین پس باید او را شهید خطاب کنیم یک انسان ویژه در جمهوری اسلامی بود. خبر شهادت او همچون زلزله‌ای بود که ایران و جهان را لرزاند.
 

 هرگاه در مورد محبوب‌ترین چهره‌های ایران نظرسنجی صورت می‌گرفت نام قاسم سلیمانی بین دو یا سه نفر اول بود. این محبوبیت برای یک نظامی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در فضای مجازی هم که چرخ بزنید این محبوبیت را می‌بیند. کسانی برای او پست گذاشته‌اند که شاید انتقادهای جدی از عملکرد مسؤولان  جمهوری اسلامی داشته باشند اما قاسم سلیمانی را دوست داشتند.

البته شایان ذکر است که اینستاگرام برخلاف تمام شعارهای آزادی بیان که سر می‌دهند برخی پست‌های مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی را حذف می‌کند.

چرا مردم شهید سلیمانی را دوست دارند؟
جواب این سوال ساده است. او کارش را به خوبی انجام می‌داد. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بود. وظیفه سپاه قدس حراست از ایران و مقابله به دسیسه‌های خارجی علیه کشور است. او کارش را به خوبی انجام می‌داد.

مردم در این سال‌ها فقط شعار دیده بودند اما سلیمانی به خوبی نشان داد که چگونه می‌شود حرف‌ها را به عمل تبدیل کرد.

داستان داعش نمونه خوبی از این ماجراست. داعش آمده بود تا ریشه ایران و شیعه را بزند. سردار ایرانی اما به خوبی جلوی آنها ایستاد و اجازه نداد وحشی‌های تروریست داعش خراشی را به روی گربه زیبای ایران بیندازد. سلیمانی حتی دست آنها را از عراق و سوریه هم کوتاه کرد.
مردم تلاش‌های او را دیدند و دوستش داشتند.

نکته دیگر این است که سردار سلیمانی وارد بازی‌های سیاسی معمول ایران نشد. او لباس نظامی خود را به سیاست آلوده نکرد وبه خاطر همین محبوب همه جناح‌های سیاسی ایران بود. بیانیه‌های دو جریان اصلاح طلب و اصول‌گرا در مورد قاسم سلیمانی را بخوانید تا متوجه راز این محبوبیت شوید.

قاسم سلیمانی به همه آنهایی که مسئولیتی در کشوردارند در هر لباس و جایگاهی، یاد داد چگونه می‌شود محبوب مردم بود. سلیمانی از آدم‌‌هایی بود که خوی دوران جبهه و ابتدای انقلاب که فداکاری و از خودگذشتگی بود را با خود به دهه 90 آورده بود. خویی که فراموش و به کناری گذاشته شده بود.
سردار قاسم سلیمانی خیلی‌ها را عاشق خود کرده بود. امروز ایران سیاه پوش سردار دوست داشتنی است که به نظر می‌رسد تا سال‌ها هیچکس نتواند جای او را در قلب ایرانی‌ها بگیرد.

در پایان باید گفت:« «‏سلاماً علی من حاربَوا الّیل و عِند الصّباح بالاکفانِ قد عادوا...»
‏سلام بر کسانی که شب را می‌جنگند و صبح هنگام، با کفن باز می‌گردند...
و تسلیت، واژه ای است کوچک در فقدان مردی که بزرگ زیست و بزرگ رفت.


کد مطلب: 49301

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49301/چرا-مردم-قاسم-سلیمانی-دوست

میگنا
  https://www.migna.ir