کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور نظام قدیم

خبرگزاری فارس , 21 دی 1398 ساعت 13:06

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: موضوع برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال 99 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و این زمان دیگر قابل تمدید نیست.


میگنا: نیمه اول امسال بود که برخی داوطلبان کنکور در ارتباط باخواستار حق انتخاب سوالات برای داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۹۹ شدند.

 ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ارائه حق انتخاب به داوطلبان نظام قدیم پس از برگزاری جلسه سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد.

خدایی در مردادماه امسال گفت: در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مسأله حق انتخاب نظام امتحانی داوطلبان در کنکور ۹۹ بررسی و مقرر شد که داوطلبان سال ۹۹ در نظام انتخابی مختار باشند، براین اساس داوطلبان کنکور ۹۹ که در نظام قدیم آموزش متوسطه تحصیل کرده‌اند می‌توانند دروس نظام قدیم یا جدید آموزش متوسطه را در کنکور امتحان دهند و این مسأله بستگی به تمایل داوطلبان دارد.


حالا در پیامی جدید، داوطلبان کنکور دوباره خواستار برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال ۱۴۰۰ شدند.

این داوطلبان اعلام کردند: «مسلما به علت محدود بودن ظرفیت رشته محل‌های پرطرفدار عده کثیری از جمع چند صدهزار نفری داوطلبان نظام قدیم پشت کنکور خواهند ماند که باید در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنند، اگر کنکور ۱۴۰۰ فقط بامنابع نظام جدید برگزار شود این گروه عظیم مجبور خواهند بود دوباره منابع جدید تهیه کنند که با وضع معیشتی موجود در جامعه این مسأله بسیار دشوار است، لذا از مسؤولان خواستاریم کنکور نظام قدیم را تا سال ۱۴۰۰ ادامه دهند.

این مسأله را از ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.


خدایی با بیان اینکه مصوبه شورای سنجش و پذیرش بر این مبناست که امسال آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم است، گفت: این موضوع بسیار مورد بحث قرار گرفته و طراحی سؤال برای نظام قدیمی‌ها یک سال تمدید شد و در سال ۹۹ هم این کار انجام می‌شود اما دیگر قابل تمدید نیست.

وی افزود: دو سال برای برگزاری کنکور نظام قدیم کفایت می کند و به داوطلبان هم از یک سال پیش اطلاع‌رسانی شده و می‌توانند بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند.


کد مطلب: 49355

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49355/توضیحات-رئیس-سازمان-سنجش-درباره-برگزاری-کنکور-نظام-قدیم

میگنا
  https://www.migna.ir