سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۷
کد مطلب: 49447
۰

بهترین راهکار برای خلاص شدن از جوش‌های صورت

راهکار فوق‌العاده برای خلاص شدن از جوش‌های صورت
 
 آکنه صورت یکی از مشکلات شایع پوستی بین عده زیادی از افراد در دنیاست  که برای کمک به درمان آن راهکار‌های درمانی فراوانی وجود دارد.
 
آکنه صورت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که از آن جمله می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، دگرگونی‌های هورمونی، استرس، مصرف برخی دارو‌ها و ابتلا به بیماری‌های خاص را نام برد.
 
بروز آکنه صورت به دلیل نوعی ناهماهنگی در دفع مواد سمی از بدن و بروز التهاب در غدد پوستی روی می‌دهد و به شکل آکنه برروی پوست ظاهر می‌شود.

انواع روش‌های درمانی از جمله دارو درمانی، مصرف دارو‌های موضعی و حتی درمان با لیزر و دیگر درمان‌های تهاجمی برای رفع آکنه و جای جوش وجود دارد.

به گفته کارشناسان یکی از راهکار‌ها برای درمان فوری آکنه و جلوگیری از ایجاد آن، ماساژ صورت به ویژه در نواحی است که غدد لنفاوی صورت و گردن وجود دارند.
 
برای انجام ماساژ صورت، افراد ابتدا باید صورت را با آب و مواد شوینده متناسب با نوع پوستشان شسته و خشک کنند. هرنوع آلودگی یا باقی مانده مواد آرایشی بهداشتی می‌تواند سبب تشدید آکنه شود.
 
برای ماساژ صورت را آغشته به روغن نمایید و با نوک انگشتان به آرامی پوست صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا به بهبود گردش خون کمک کنید. ماساژ صورت برای رفع چین و چروک، خط خنده و خم و درمان آکنه و التهاب صورت کارایی دارد.
 
راهکار فوق‌العاده برای خلاص شدن از جوش‌های صورت

سیستم لنفاوی بدن انسان مسئول جابه جای مواد مغذی و مواد زائد بین بافت‌های بدن و خون است. گره‌های لنفاوی باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر مواد خارجی مضر را از بدن انسان خارج می‌کنند.
 
انسداد یا اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوی می‌تواند خروج سموم خون از مایع لنف و بدن را با مشکل مواجه کند و به این ترتیب باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شود.

یکی از مشکل‌های شایع در اثر اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوری آکنه صورت است. افرادی که دچار مشکل آکنه صورت در نواحی اطراف گوش و چانه هستند می‌توانند با ماساژ صورت خود که به تخلیه مایع لنف کمک می‌کند درمان آکنه صورت خود را تسریع ببخشند و همچنین از به وجود آمدن آکنه جلوگیری کنند.
 
برای کمک به تخلیه بهتر مایع لنف و عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی، انجام ورزش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه ۳ بار در هفته توصیه می‌شود. انجام ورزش سبب تحرک مایع لنف و خون‌رسانی مناسب به بافت‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از تجمع سموم دراطراف صورت جلوگیری می‌شود.
 
راهکار فوق‌العاده برای خلاص شدن از جوش‌های صورت

بهترین تمرین‌های ورزشی برای کمک به عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی ورزش هایی چون پیاده روی، شنا، ورزش‌های کششی و هوازی، دوچرخه سواری و ورزش‌های توپ و تور یا ورزش‌های راکتی است.

برای ماساژ صورت می‌توانید از روغن‌های گیاهی، چون روغن آرگان یا روغن رزماری و دیگرروغن‌ها متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ماساژ را از نواحی اطراف گوش‌ها در امتداد خط فک و پایین گردن به سمت قفسه سینه شروع کنید و به آرامی پوست صورت خود را چندین بار ماساژ دهید.
 
در کنار ماساژ صورت، توجه به رژیم خوراکی، پرهیز از استرس، نوشیدن آب به میزان کافی و پیگیری درمان‌های موضعی برای رفع آکنه صورت اثر گذار است.
 
راهکار فوق‌العاده برای خلاص شدن از جوش‌های صورت
 
به گفته محققان انقباض بیش از حد عضله‌های صورت می‌تواند منجر به سفت شدن بافت عضله‌ها و اختلال در حرکت مایع لنف و بروز آکنه صورت شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در صورتی که دچار مشکل دندان درد یا عفونت گوش هستند برای رفع مشکل خود  به پزشک متخصص مراجعه کنند.

منبع: wellandgood
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...