سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۵
کد مطلب: 49548
۳
۱

توصیه رییس سازمان نظام روان‌شناسی به شورای نگهبان

توصیه رییس سازمان نظام روان‌شناسی به شورای نگهبان
میگنا: دکتر محمد حاتمی- رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در مراسم اعطاء پروانه‌های اشتغال تخصصی و مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره، با اشاره به حوادث اخیر در کشور، به ویژه شهادت سرباز ولایت، شهید قاسم سلیمانی، اظهارکرد: بنده ۱۵ سال با شهید قاسم سلیمانی در صدا و سیمای مرکز کرمان و گروه تلویزیونی شاهد از نزدیک در ارتباط بوده‌ام، ایشان دارای شخصیتی منحصر به فرد و به مسائل فرهنگی اشراف کامل داشت. همچنین شهادت مسافران پرواز ۷۵۲ که مسبب آن دولت آمریکا به خاطر ایجاد تشنج در منطقه بود، ما را دردمند کرد. در حادثه مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت در کرمان و حادثه سیل نیز برخی از هم وطنان مان را از دست دادیم که این نیز موجب اندوه و غم برای ملت شریف ایران شد. امیدواریم از این پس روزهای خوبی در پیش داشته باشیم.
 
وی افزود: توصیه می‌کنم در این شرایط در کنار مردم باشیم. با مردم حرف بزنیم. ما برای مداخله در بحران، برنامه داریم و درصدد تشکیل دبیرخانه آن هستیم. اکنون بانک اطلاعات داوطلبان در حال جمع‌آوری است.

 حاتمی با بیان اهمیت وجود روان شناس و مشاور در کنار مسئولان، گفت: تمام مسئولان ما باید از وجود روان‌شناس و مشاور در کنار خود جهت تصمیم‌گیری‌های‌شان بهره‌مند باشند. نیروهای نظامی، استانداران و سایر مسئولان باید از روان‌شناس و مشاور استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: به شورای نگهبان توصیه می‌کنم در گزینش خود جایی هم برای سلامت روان بگذارند، همچنین در انتصاب مسئولین، سلامت روان باید جزو استعلامات قرار گیرد زیرا سرنوشت ما در دست این مسئولین است.

وی، با تاکید بر این که حاکمیت روان‌شناسی و مشاوره باید بر عهده سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور باشد، گفت: نباید نهادهای موازی دست اندرکار باشند. ما تمام تلاش خود را برای ارتقاء جایگاه سازمان به کار خواهیم بست. 

وی ادامه داد: بنده وقت زیادی برای بیمه گذاشتم، زیرا اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از این طریق می‌توانند از خدمات روان‌شناسی و مشاوره استفاده کنند.

دانشیار دانشگاه خوارزمی، افزود: ما در چند ماه گذشته وقت زیادی برای تثبیت جایگاه سازمان در حاکمیت و بین مردم گذاشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا صدا و سیما و رسانه‌ها از روان‌شناسان و مشاوران صلاحیت‌دار که عضو سازمان هستند و مجوز فعالیت حرفه‌ای دارند، استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: اکنون وحدت بی‌نظیری میان روان‌شناسان و مشاوران ایجاد شده است‌. اگر ما در درون خود وحدت نداشته باشیم، دیگران سوء استفاده می‌کنند.
 رئیس انجمن مطالعات روان درمانی ایران، گفت: برخی از روان‌شناسان و مشاوران ما که نامزد شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، تائید صلاحیت شدند. ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، حتی از کسانی که همسو با سازمان هستند نیز حمایت خواهیم کرد. از شما درخواست می‌کنم حتما در معادلات سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشید، زیرا مردم به شما اعتماد دارند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، افزود: در ۱۵ سال گذشته ما یک اتاق در استان‌ها نداشته‌ایم، اما اکنون با رایزنی سازمان و دستور معاون اول رئیس جمهور به استان‌داران سراسر کشور تاکنون پنج استان از دفتر برخوردار شده‌اند. ما باید در استان‌ها ساختارسازی کرده و دفتر و تابلو داشته باشیم و مردم ما را بشناسند.
وی تاکید کرد: سازمان خانه دوم شماست، برای رشد و ارتقاء آن تلاش کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، در این مراسم، دکتر فریبرز درتاج؛ معاون پژوهشی، دکتر حسن عماری؛ سرپرست معاونت آموزش، دکتر ناصر صبحی قراملکی و دکتر جواد خلعتبری؛ عضو هیئت بازرسان و دکتر امین رفیعی پور؛ مشاور رئیس سازمان حضور داشتند.‌
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
پاسخ ؛ خخخخخخ
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.