جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۹
کد مطلب: 49573
۱
متخصص مغز و اعصاب:

از بیماری صرع نترسیم

از بیماری صرع نترسیم
میگنا: دکتر بهنام صفرپور عنوان کرد: بیشتر بیماران صرعی می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند و زندگی کاملا طبیعی داشته باشند در حالی‌که مردم فکر می‌کنند که با اتفاقی ترسناک و وحشتناک مواجه شده‌اند که این باور، غلط است.


واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی در کشور گسترش یافت
فلوشیپ صرع با اشاره به اینکه واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی در کشور گسترش پیدا کرد، گفت: در حال حاضر در غرب، شمال کشور و تهران، مراکزی مجهز به واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی دایر شده است.

وی افزود: در گذشته افراد برای انجام نوار مغزی باید مدت‌ها در انتظار می‌ماندند که با گسترش این‌گونه مراکز در کشور این کار راحت‌تر برای بیماران انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: این کار برای تشخیص درست حمله تشنجی از تشنج سایکوژنیک انجام می‌شود تا این دو مورد اشتباه گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص دقیق کانون تشنج در افراد مقاوم به درمان هم از مانیتورینگ نوار مغزی طولانی مدت استفاده می‌شود، افزود: در درصدی از بیماران که کانون تشنج پیدا می‌شود قابل جراحی هستند و اگر پاتولوژی اسکلروز قسمت میانی تمپورال باشد با جراحی می‌شود  ۸۰ درصد تشنج را  کاهش داد.


تقریبا ۳۰ درصد صرعی‌ها مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند
وی با اشاره به اینکه تقریبا ۳۰ درصد بیماران صرعی به صرع مقاوم به درمان مبتلا هستند، گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور داریم که از این تعداد حدود ۳۰ درصد صرع مقاوم به درمان دارند.

فلوشیپ صرع، با اشاره به اینکه افراد مبتلا به صرع در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته مقداری بیشتر هستند، گفت: با راه اندازی رشته فلوشیپ صرع از سه سال پیش در کشور ما پیشرفت‌های خوبی در زمینه صرع پیدا کردیم.

وی گفت: این کار کمک خوبی به بیماران مخصوصا بیماران صرع مقاوم به درمان دارویی کرده است. این افراد علیرغم استفاده از ۲ داروی مناسب همچنان دچار تشنج می‌شوند و آنان را می‌توان برای جراحی در نظر گرفت تا حملات تشنجی بیمار کاهش پیدا کند.

شانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع از ۲ تا ۴ بهمن ماه در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد و در این رویداد علمی سعی شده رخدادهای جدید این حوزه در یکسال اخیر و دستاوردهای مهم ارایه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن