کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۵۰ پروانه دفتر روانشناسی و مشاوره در خوزستان صادر می‌شود

خبرگزاری ایرنا , 12 بهمن 1398 ساعت 22:40

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: ۸۵۰ تقاضای دفتر مشاوره و روانشناسی در خوزستان داده شده که سعی می‌شود در یک سال آینده، مصاحبه‌های لازم انجام و پروانه اشتغال آنها صادر شود.


میگنا: دکتر محمد حاتمی روز شنبه در حاشیه برگزاری شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: نشستی با استاندار خوزستان جمعه شب در زمینه ساماندهی روانشناسان و مشاوران این استان برگزار شد و با توجه به اینکه اکنون بیش از یک هزار مشاور و روانشناس در خوزستان فعالیت می کنند، اهمیت این ساماندهی را دوچندان کرده است.

وی افزود: راه‌اندازی دفتر استانی روانشناسان و مشاوران خوزستان یکی از درخواست های مهم ما از استاندار خوزستان بود که این وعده را دادند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و ما نیز اختیارات خوبی را به شورای استانی واگذار کنیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این دفتر استانی بسیاری از مصاحبه‌های تخصصی برای دریافت پروانه اشتغال در این استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به تهران نبوده و نظارت‌ها نیز دقیق تر خواهیم شد.

وی گفت: خوزستان دارای ظرفیت مناسبی در این حوزه و به ویژه در بین دانشگاهیان متخصص است که امید است به زودی شاهد دفتر سازمان نظام روانشناسی قدرتمندی در این استان باشیم.

حاتمی بیان کرد: پس از راه‌اندازی دفتر استانی نظام روانشناسی، دبیرخانه کمیسیون مداخله در بحران نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند چرا که در این استان حوادث غیرمترقبه و آسیب‌های اجتماعی بالا است که این کمیسیون می‌تواند آموزش لازم را در زمینه پیشگیری و مدیریت این بحران ها ارایه دهد.

وی گفت: همچنین کمیسیون نظارت بر تخلفات نیز فعال‌تر می‌شود و تمامی فعالیت‌های سازمان‌ها، ارگان ها و بخش خصوصی زیر چتر سازمان نظام روانشناسی بررسی می‌شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: همچنین در خصوص مراکز خدمات و دفاتر موجود با تلاش صورت گرفته قرار است بودجه‌ای از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شود تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند از طریق دفترچه بیمه از خدمات روانشناسی و مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه توسعه دفاتر خدمات مشاوره و روانشناسی در خوزستان از دیگر اولویت‌های ما است گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ نفر در استان خوزستان دارای پروانه کار هستند که تعداد پایینی است.

نشست شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی این سازمان و همچنین دانشجویان در سرسرای دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 
 


کد مطلب: 49591

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49591/۸۵۰-پروانه-دفتر-روانشناسی-مشاوره-خوزستان-صادر-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir