جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۰
کد مطلب: 49591
۱

۸۵۰ پروانه دفتر روانشناسی و مشاوره در خوزستان صادر می‌شود

۸۵۰ پروانه دفتر روانشناسی و مشاوره در خوزستان صادر می‌شود
میگنا: دکتر محمد حاتمی روز شنبه در حاشیه برگزاری شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: نشستی با استاندار خوزستان جمعه شب در زمینه ساماندهی روانشناسان و مشاوران این استان برگزار شد و با توجه به اینکه اکنون بیش از یک هزار مشاور و روانشناس در خوزستان فعالیت می کنند، اهمیت این ساماندهی را دوچندان کرده است.

وی افزود: راه‌اندازی دفتر استانی روانشناسان و مشاوران خوزستان یکی از درخواست های مهم ما از استاندار خوزستان بود که این وعده را دادند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و ما نیز اختیارات خوبی را به شورای استانی واگذار کنیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این دفتر استانی بسیاری از مصاحبه‌های تخصصی برای دریافت پروانه اشتغال در این استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به تهران نبوده و نظارت‌ها نیز دقیق تر خواهیم شد.

وی گفت: خوزستان دارای ظرفیت مناسبی در این حوزه و به ویژه در بین دانشگاهیان متخصص است که امید است به زودی شاهد دفتر سازمان نظام روانشناسی قدرتمندی در این استان باشیم.

حاتمی بیان کرد: پس از راه‌اندازی دفتر استانی نظام روانشناسی، دبیرخانه کمیسیون مداخله در بحران نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند چرا که در این استان حوادث غیرمترقبه و آسیب‌های اجتماعی بالا است که این کمیسیون می‌تواند آموزش لازم را در زمینه پیشگیری و مدیریت این بحران ها ارایه دهد.

وی گفت: همچنین کمیسیون نظارت بر تخلفات نیز فعال‌تر می‌شود و تمامی فعالیت‌های سازمان‌ها، ارگان ها و بخش خصوصی زیر چتر سازمان نظام روانشناسی بررسی می‌شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: همچنین در خصوص مراکز خدمات و دفاتر موجود با تلاش صورت گرفته قرار است بودجه‌ای از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شود تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند از طریق دفترچه بیمه از خدمات روانشناسی و مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه توسعه دفاتر خدمات مشاوره و روانشناسی در خوزستان از دیگر اولویت‌های ما است گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ نفر در استان خوزستان دارای پروانه کار هستند که تعداد پایینی است.

نشست شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی این سازمان و همچنین دانشجویان در سرسرای دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!