کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتبار بالای مدارک دانشگاهی ایران در دنیا

خبرگزاری فارس , 20 بهمن 1398 ساعت 10:28

رئیس دانشگاه شریف گفت: اعتبار مدارک دانشگاهی از بهمن 57 تا98 رشد جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد به طوری که اکنون کشورهای خارجی به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاه های ایران هستند.


ميگنا: دكتر محمود فتوحی فیروزآبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه پیشرفت علم و فناوری در کشور ایران، افزایش چشمگیری داشته است، گفت: از بهمن سال ۵۷ تاکنون طی مدت ۴۱ سال گذشته دانشگاه‌های ایرانی از رویکرد تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه در کشور به حوزه پژوهشی و کارآفرینی رسیده است به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی ما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صاحب ایده و دستاوردهای علمی بسیار زیادی هستند.
 
* ایران دارای نخبه و دانشمندان برتر در دنیا است
وی افزود: در حال حاضر یکی از ویژگی‌های ایران این است که دارای نیروهای انسانی متخصص، نخبه و دانشمند برتری در دنیا است که کشورهای خارجی برای جذب آنها هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی می‌کنند چرا که مدارک دانشگاهی کشور ایران از نظر کیفیت شناخته شده بوده و برای کشورهای خارجی قابل قبول است.

* دانشگاه‌ها باید به سوی ارزش آفرینی و اثر بخشی حرکت کنند
فتوحی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ما باید به سوی دانشگاه ارزش‌آفرین و اثربخشی اجتماعی حرکت کند به طوری که زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده تا دانشگاه‌ها بتواند به نسل‌های بعدی دانشگاهی برسد.


کد مطلب: 49658

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49658/اعتبار-بالای-مدارک-دانشگاهی-ایران-دنیا

میگنا
  https://www.migna.ir