کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوش مصنوعی علائم سکته را بهتر از پزشک تشخیص می‌دهد

خبرگزاری فارس , 27 بهمن 1398 ساعت 16:07

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است هوش مصنوعی بهتر از پزشکان می‌تواند علائم سکته قلبی و مغزی را تشخیص دهد.


به گزارش دیلی‌میل، مطالعات نشان می‌دهد که نخستین هوش مصنوعی جهان می‌تواند بهتر از پزشکان پیش بینی کند چه زمانی بیماران دچار سکته قلبی یا سکته مغزی خواهند شد.

هوش مصنوعی توسط Barts Health و University College لندن مورد آزمایش قرار گرفت و از آن برای تجزیه و تحلیل اسکن‌های جریان خون بیش از یک هزار بیمار استفاده شد.

هوش مصنوعی دقیق‌تر از پزشکان توانست وضعیت بیماران را تشخیص دهد؛ محققان گفتند این نخستین بار است که اسکن‌های جریان خون توسط یک رایانه خوانده شده است.

این فناوری در پیش بینی وقایع مهم قلبی و عروقی طی پیگیری ۱۹ ماهه از پزشک با استفاده از وسایل سنتی دقیق‌تر بود.

به گفته کارشناسان علمی، این امر می‌تواند توسط تیم‌های پزشکی برای توصیه درمان‌ها استفاده شود؛ بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر جهانی است، کاهش جریان خون یک علامت شایع در بسیاری از بیماری‌های قلبی است.

جیمز مون، از مؤسسه Barts Health NHS Trust و کالج دانشگاه لندن گفت: هوش مصنوعی در حال بیرون رفتن از آزمایشگاه‌های رایانه و رسیدن به دنیای واقعی برای مراقبت های بهداشتی است، هوش مصنوعی برخی از کارها را بهتر از پزشکان و به تنهایی انجام می‌دهد.

مون می‌گوید:‌ ما قبلاً سعی کرده‌ایم که جریان خون را به صورت دستی اندازه گیری کنیم، اما خسته کننده و وقت گیر است. این تحقیق توسط بنیاد قلب انگلیس صورت گرفته و در مجله Circulation منتشر شد.


کد مطلب: 49741

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49741/هوش-مصنوعی-علائم-سکته-بهتر-پزشک-تشخیص-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir