جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 3 Apr 2020
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
کد مطلب: 49748
۰

روش‌هایی موثر برای کنترل سطح قند خون

روش‌هایی موثر برای کنترل سطح قند خون
 وجود سطح بالایی از گلوکز با گذشت زمان و به تدریج به بدن آسیب وارد کرده و به بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت منجر می‌شود. این درحالیست که با کنترل سطح قند خون می‌توان از بروز بیماری‌هایی همچون دیابت پیشگیری کرد.
 
سایت مدیکال دیلی در مطلبی به برخی راهکارهای موثر در کنترل سطح قند خون پرداخته است:
به حداقل رساندن مصرف مواد غذایی فرآوری شده: یکی از گام‌های اساسی در کنترل سطح قند خون کاهش میزان مصرف خوراکی‌های فرآوری شده و تمرکز بر مصرف سبزیجات، غلات، خشکبار، حبوبات و گوشت ماهی و گوشت قرمز است.

مصرف فیبر خوراکی، پروتئین و چربی‌های سالم: از آنجایی که فیبر خوراکی روند هضم کربوهیدرات و جذب مواد قندی را کند می‌سازد مصرف مواد غذایی حاوی فیبر گزینه مناسبی به حساب می‌آید. همچنین وعده غذایی صبحانه که حاوی مواد پروتئینی باشد گزینه مناسبی برای شروع روز است. پروتئین نیز همچون فیبر ترشح انسولین را تعدیل کرده و روند افزایش سطح قند خون پس از وعده غذایی را کند می‌سازد. چربی‌های سالم نیز نه تنها روند بالا رفتن قند خون را کند می‌سازد بلکه طبق نتایج یک بررسی، در بهبود مقاومت انسولین مؤثر است.
مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم: این ترکیب در حفظ سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین موثر است و در بیش از ۳۰۰ واکنش زیست شیمیایی بدن نقش دارد.

سرکه سیب: ترکیب آب و سرکه سیب و مصرف آن پیش از غذا خوردن به کنترل نگه داشتن قند خون کمک می‌کند.
نوشیدن آب کافی: نوشیدن آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا میزان قند مازاد در خون را از طریق ادرار دفع کند. نتایج یک بررسی نشان داد افرادی که میزان کافی آب مصرف می‌کنند کمتر در معرض قند خون بالا قرار دارند.
خواب: کمبود خواب و استرس سطح کورتیزول و قند خون را افزایش می‌دهد. برای کاهش سطح قند خون ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز و انجام فعالیت‌های کاهنده استرس از قبیل ورزش و مدیتیشن توصیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

برتری بیولوژیک زنان بر مردان دربرابر بیماری‌های ویروسی
روانشناسان کودک، زنجیره درمان را قطع نکردند
چرا همه‌ ما تا حدی نژادپرست هستیم؟!
چگونه از بروز "انگ اجتماعی" نسبت به مبتلایان به کرونا پیشگیری کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن