پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۸
کد مطلب: 49772
۱

ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ به زندانیان توسط دانشگاه شهید چمران اهواز

ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ به زندانیان توسط دانشگاه شهید چمران اهواز
میگنا: سیدمنصور مرعشی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان با هدف ایجاد تعامل و هم فکری در ارتباط با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به زندانیان منعقد شد، چراکه در زندان‌ها به اساتید روانشناسی و به ویژه اساتید بالینی نیاز است.

وی افزود: بر این اساس نیز جلساتی با اداره‌کل زندان‌های استان خوزستان برگزار شد که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شد. بر اساس این تفاهم‌نامه نیز کارگاه‌های آموزشی برای زندانیان تشکیل می‌شود. همچنین دانشجویان ارشد و دکتری رشته روانشناسی برای گذراندن دوره کارورزی به زندان‌ها هدایت می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه، کمک دانشگاه به اداره‌کل زندان‌های استان در طرح‌های پژوهشی برای حل مشکلات است. بخشی دیگر از این تفاهم‌نامه در ارتباط با خانواده‌های زندانیان است؛ اغلب خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها زندانی است با مشکلاتی مواجه می‌شوند و نیاز به حمایت مشاوره‌ای دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: همچنین دانشجویانی که پایان‌نامه‌ مرتبط با امور زندان‌ها دارند، می‌توانند با همکاری اداره‌کل زندان‌های خوزستان، پایان‌نامه خود را در محل مورد نظر انجام دهند.

مرعشی در پایان با بیان این‌که علاوه بر این همکاری، پیش از این دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در حوزه‌های مختلف با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز همکاری داشته است، گفت: از سال ۹۶ با کانون اصلاح و تربیت تفاهم‌نامه‌ای داشتیم و پیرو آن تفاهم‌نامه نیز اکنون با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان به توافق رسیدیم که همکاری داشته باشیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی