جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۰
کد مطلب: 49856
۰

بیل گیتس: ویروسی مثل "کرونا" در هر قرن یک بار شیوع پیدا می‌کند

بیل گیتس: ویروسی مثل "کرونا" در هر قرن یک بار شیوع پیدا می‌کند
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت گفته است کروناویروس که باعث کشته شدن ۳ هزار نفر شده و بیش از ۸۰ هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده است، ممکن است "یک پاتوژن(بیماری‌زا) یک بار در هر قرن باشد که ما نگران آن بوده‌ایم."

وی در مقاله‌ای که در مجله پزشکی "New England" منتشر شد، نوشت: من امیدوارم که این خیلی بد نباشد، اما باید بدانیم که باید فعلا با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم.

گیتس و همسرش ملیندا، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کردند تا به بهبود سلامت جهان و مقابله با فقر شدید کمک کنند. این بنیاد در تاریخ ۵ فوریه اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به یافتن روش‌های درمانی و گسترش آزمایشات روی این ویروس جدید، به ویژه برای جمعیت‌های فقیر اهدا می‌کند که واکنش و نامه تشکر رئیس جمهور چین را نیز در پی داشت.

گیتس در اظهارنظری عجیب گفت: بیماری ناشی از کروناویروس جدید موسوم به "کووید-۱۹"(COVID-۱۹) تهدیدی جدی برای جهان به حساب می‌آید، زیرا در مقایسه با ویروس‌های کشنده دیگر، کشنده‌تر و واگیردارتر است."

وی نوشت: اول اینکه این ویروس علاوه بر سالمندان دارای مشکلات سلامتی، ممکن است بزرگسالان سالم را نیز به کشتن دهد. دوم اینکه "کووید-۱۹" بسیار مسری است. یک فرد آلوده به این بیماری به طور متوسط آن را به دو یا سه نفر دیگر منتقل می‌کند و این میزان در حال افزایش است.

رهبران بهداشت جهانی می‌گویند که این بیماری توسط افرادی که به شکل خفیف آلوده به این ویروس هستند و حتی به هیچ وجه علائمی از خود نشان نمی‌دهند، شیوع پیدا می‌کند و از انواع دیگر ویروس‌ها مسری‌تر است.
بیل گیتس گفت: نرخ مرگ و میر کووید-۱۹ بسیار شدیدتر از آنفلوانزای فصلی معمولی است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که میزان مرگ و میر این بیماری بسته به کیفیت سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی از ۰/۷ تا چهار درصد متغیر است. گیتس گفت که میانگین میزان مرگ و میر فعلی تخمین زده شده در حدود یک درصد است که کشنده‌تر از بیماری‌های همه‌گیر قبلی نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان مثال "آنفلوانزای آسیا" در سال ۱۹۵۷ با نرخ مرگ و میر ۰.۶ درصد باعث کشته شدن ۱.۱ میلیون نفر و بیماری همه‌گیر "آنفلوانزای اسپانیا" در سال ۱۹۱۸ با نرخ مرگ و میر ۲ درصد، ۵۰ میلیون نفر را در سرتاسر جهان به قتل رساند.

گیتس زنگ هشدار را برای رهبران جهان در تلاش برای کمک به کند کردن شیوع این ویروس به صدا درآورد و از کشورهای توسعه یافته خواست تا به کشورهایی که وسع مالی کمتری دارند، کمک کنند تا آماده مقابله با این ویروس شوند.

گیتس نوشت: بسیاری از کشورهای دارای درآمد کم و متوسط، سیستم‌های سلامت ضعیفی دارند و بیماری‌زاهایی مانند کروناویروس می‌تواند به سرعت آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

مقامات سازمان بهداشت جهانی نگرانی گیتس را در مورد شیوع این ویروس و آلوده کردن کشورهای کم درآمد مهم دانستند و نسبت به شیوع این بیماری در این کشورها ابراز نگرانی کردند.

این اولین بار نیست که بیل گیتس هشدار می‌دهد، جهان آماده مقابله با شیوع یک بیماری عفونی نیست. وی اظهارات مشابهی درباره شیوع ابولا داشت که توسط WHO به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شد. بنیاد خیریه بیل گیتس میلیون‌ها دلار برای مبارزه با ابولا اهدا کرد.

"وارن بافت" یکی دیگر از ابرمیلیاردرهای دنیا، بیل گیتس را "مشاور علمی" خود خواند و اعلام کرد با وی در مورد کروناویروس صحبت کرده است.

"تدروس آدانوم قبریسیوس" مدیر کل سازمان بهداشت جهانی(WHO) می‌گوید تا روز جمعه ۴۳۵۱ مورد ابتلای جدید و ۶۷ مورد مرگ در حداقل ۴۸ کشور در خارج از چین رخ داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...