سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۲
کد مطلب: 49953
۴
۲

ارسال گزارش اقدامات ضد کرونایی سازمان نظام روان‌شناسی به رئیس جمهور

ارسال گزارش اقدامات ضد کرونایی سازمان نظام روان‌شناسی به رئیس جمهور
میگنا: دکتر محمد حاتمی؛ طی نامه‌ای اهم فعالیت‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا‌.ا را از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون را به استحضار ریاست جمهوری رساند.

در این نامه 10 بندی، ضمن اعلام آمادگی 30 هزار عضو سازمان نظام جهت مقابله با استرس و اضطراب ناشی از وحشت ویروس کرونا تأکید شده است که آرامش مردم، عادی‌سازی زندگی، سبک زندگی جدید، خودمراقبتی، اوقات فراغت خانواده ها و کودکان، گروه‌های در معرض خطر و امید آفرینی برنامه‌هایی است که توسط روان‌شناسان و مشاوران در حال اجرا است.

روان‌شناسان و مشاوران آماده هر گونه همیاری با ستاد ملی مقابله با بحران کرونا هستند و اکنون از طریق سامانه‌های 4030، 137 و سایر سامانه‌های فعال در حال خدمت‌رسانی به مردم جامعه هستند.

دفاتر و مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره کشور نیز به صورت تلفنی، مجازی و حضوری با حفظ توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

راه‌اندازی گروه مجازی در واتس‌آپ توسط سازمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات روان‌شناسان و مشاوران با احساس وظیفه ملی، دیگر اقدامی است که طی آن مدافعان سلامت روان، نقش تاریخی خود را ایفاء می‌کنند.

مطمئناً این مجاهدت اعضاء سازمان در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد و در آینده عمق و جایگاه رفیع سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برای حاکمیت و مردم بیشتر روشن خواهد شد.

تولید بسته‌های آموزشی، پیام‌های آموزشی، مصاحبه با رسانه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مقابله با استرس ویروس کرونا توسط روان‌شناسان و مشاوران آموزش داده می‌شود.

دکتر محمد حاتمی در این نامه تأکید کرده است که اگر امکانات لازم در اختیار سازمان قرار گیرد، روان‌شناسان و مشاوران در آرامش دهی به جامعه بیش از این فعال خواهند شد.

رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی نیر به لحاظ استفاده بیشتر از سرمایه اجتماعی روان‌شناسان و مشاوران کشور بر اساس نامه رئیس سازمان به جناب آقای دکتر سعید نمکی، رئیس محترم ستاد ملی مقابله با بحران کرونا، جناب آقای دکتر نوبخت، معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر آشنا؛ مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دستورات لازم را صادر کرده است.


در پایان اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام آمده است:
ضمن تبریک به همه روان‌شناسان و مشاوران کشور که با احساس وظیفه ملی در چارچوب ضوابط و برنامه‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا، در حال اجرای وظیفه خطیر ملی خود هستند، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از همه عزیزان در حال خدمت‌رسانی تقدیر می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دفاتر خدمات مشاوره و روانشناختی نظام روانشناسی برای اینکه کرونا نگیرند حداقل از دو هفته پیش تعطیل کردن و هیچ خدماتی ندادن .
سامانه تلفنی 4030 هم که مال وزارت بهداشت و ستاد فرمان امامه و سامانه 137 هم که مال شهرداریه. حالا اینا چه ربطی به نظام داره که ایشون خودشون رو قاطی می کنند؟
لطفا ایشون بفرمایند خود نظام چه کاری کرده و از کارکرد های سازمانهای دیگر به نفع خودشان استفاده نکنند.
United Arab Emirates
سازمان روانشناسی حتی توان ارسال یک پیامک ساده را هم نداره.
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.