کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وسواس در مصرف ضدعفونی کننده‌ها، ممنوع

خبرگزاری ایرنا , 1 فروردين 1399 ساعت 12:39

فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه مردم نباید مواد ضد عفونی را در حد وسواس استفاده کننده، گفت: وسواس بیش از اندازه در مصرف ضدعفونی کننده ها، سلامتی را به خطر می اندازد و باید از این حد استفاده خودداری کرد.


دکترسیدعلی جوادموسوی اظهار داشت : استفاده بیش از نیاز مواد ضد عفونی کننده علاوه اینکه تاثیر بیشتری  ندارد، آسیب هایی هم به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه با این کار ریه افراد دچار آسیب های جدی می شود، افزود: عوارضی مانند ابتلا به آسم و برونشیت و نارسایی ریه، می تواند در افراد ایجاد شود.

فوق تخصص ریه اظهار داشت: استفاده بی رویه ضدعفونی کننده ها اصلا توصیه نمی شود و نیازی هم در این حد نیست.
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد استفاده بی مورد از مواد ضدعفونی کننده ها هشدار داد و گفت: نیازی به ضدعفونی برخی از مکان های منازل مانند دیوارها نیست.

 
نیازی به استریل خانه ها نیست
وی با اشاره به اینکه نیازی به استریل خانه ها نیست، افزود: اصلا امکان ندارد خانه ها را استریل کنیم، به این معنی که استریل کردن خانه کاری نشدنی است.

وی ادامه داد: حتی اگر منازل را کاملا استریل کنیم، بعد از مدتی دوباره خانه های دچار میکروب و ویروس می شوند و این کار اصلا فایده ای ندارد.

جوادموسوی ادامه داد: ویروس ها و میکروب ها معمولا در منازل وجود دارند و با ضدعفونی برخی جاهای منازل و  با رعایت بهداشت فردی نباید اجازه دهیم که آنها وارد بدن ما شوند.

آب صابون بهترین ضدعفونی کننده است
وی، بهترین ضد عفونی کننده را آب صابون اعلام کرد و بیان داشت: در جاهایی که دسترسی به آب و صابون میسر نیست، توصیه به استفاده از ضدعفونی کننده های حاوی الکل می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر لزوم شستن مرتب دست با آب صابون تاکید کرد و گفت: با دست های آلوده به چشم، دهان و بینی خود تماس حاصل نکنید تا دچار بیماری نشوید.

وی افزود: در صورتیکه در مکان های شلوغ و پرتردد و بیمارستان حضور پیدا کردید حتما از ماسک استفاده کنید و بلافاصله پس از خروج دست های خود را ضد عفونی کنید.
 


کد مطلب: 49973

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49973/وسواس-مصرف-ضدعفونی-کننده-ها-ممنوع

میگنا
  https://www.migna.ir