کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ دو جوان ۱۷ و ۲۱‌ساله کاملاً سالم بر اثر کرونا

سايت خبری برترین ها , 12 فروردين 1399 ساعت 15:31

مرگ دو جوان ۱۷ و ۲۱ ساله بر اثر ابتلا به ویروس کرونا زنگ خطر را برای افراد کم سن و سال نیز به صدا در آورد. این افراد درگذشته به خاطر کووید ۱۹، هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند.


در مطلب «احتمال مرگ در اثر کرونا با افزایش سن افزایش پیدا می‌کند» گفتیم برای افراد زیر ۴۰ سال ریسک مرگ به خاطر ویروس کرونا فقط ۰.۲ درصد و برای افراد زیر ۵۰ سال ۰.۴ درصد است. احتمالا به خیال جوان، سالم و تندرست بودن، خود را کاملا مصون و ایمن در برابر بیماری تنفسی جدید تصور کرده و در پی دور زدن قوانین سفت و سخت مربوط به قرنطینه خانگی هستید. اگر تصور می‌کنید به صرف جوان بودن و نداشتن بیماری‌های زمینه‌ای، در برابر کووید ۱۹ مصونیت دارید، سخت در اشتباه هستید. مرگ دو جوان، یکی با ۱۷ سال سن ساکن آمریکا و دیگری با ۲۱ سال سن ساکن انگلستان، خبرساز شد. آن‌ها هیچ بیماری و مشکل زمینه‌ای نداشتند.

مرگ دو جوان بدون داشتن مشکل قلبی، تنفسی یا دیابت
بر اساس اطلاعاتی که وزارت بهداشت کشور‌های مختلف نظیر چین، ایران و آمریکا منتشر کرده‌اند، اغلب افراد درگذشته بعد از ابتلا به کووید ۱۹ یک سری مشکل از قبیل دیابت، مشکلات تنفسی یا مشکلات قلبی داشته‌اند. داشتن مشکل قلبی و دیابت، به ترتیب ۱۰ درصد و ۷ درصد احتمال مرگ را افزایش می‌دهد.
تاکید پیوسته رسانه‌ها روی این موضوع با هدف کاهش استرس مردم در پی شیوع کروناویروس جدید، با وجود کمک به حفظ آرامش روانی مردم، مشکلات دیگری به وجود آورد. مدتی است افراد مخصوصا جوانی که هیچ مشکلی اعم از قلبی، تنفسی یا دیابت ندارند، ویروس کرونا را جدی نگرفته و بدون توجه به درخواست‌های وزارت بهداشت کشور خود، مثل همیشه در اجتماع تردد کرده و با هم سن و سالانشان نشست و برخواست می‌کنند. تصور آن‌ها، مصونیت در برابر بیماری کووید ۱۹ یا بهبودی خیلی سریع در صورت ابتلا به آن است. مرگ دو جوان انگلیسی و آمریکایی کاملا سالم قبل از ابتلا به این بیماری تنفسی، نشان‌دهنده اشتباه در محاسبات آن‌ها است.
 
فراموش نکنید حتی طبق گفته‌های مقامات بهداشتی رسمی و پزشکان، «اغلب» افراد فوت شده دارای سن بالا و مشکلات زمینه‌ای بوده‌اند. آن‌ها هرگز از کلمه «همه» استفاده نکردند! این موضوع نشان می‌دهد افراد جوان و کاملا سالم، در برابر ویروس کرونا مصونیت ندارند. وقتی یک جوان کاملا سالم بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جانش را از دست داده، این اتفاق ممکن است برای هر فرد دیگری مجددا رخ بدهد، هر چند احتمال آن پایین باشد.

همچنان ۰.۲ درصد از افراد زیر ۴۰ سال بعد از مدتی درگیری با بیماری تنفسی نوظهور، جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند. در بازه سنی زیر ۴۰ سال، احتمال مرگ ۰ نیست! تعدادی از افراد درگذشته هیچ گونه مشکلی از قبل نداشتند.


مرگ دختر ۲۱ ساله اهل انگلیس
کلوئی میدلتون (Chloe Middleton)، دختری ۲۱ ساله اهل‌های ویکام انگلستان (شهری در نزدیکی لندن) بود. این دختر که تصویرش را در ابتدای مطلب مشاهده کردید، هفته گذشته بعد از دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا جانش را از دست داد. بعد از این اتفاق، یکی از اقوام نزدیک وی به وسیله انتشار یک پست فیس بوکی، در ادامه اطلاع‌رسانی درباره مرگ کلوئی میدلتون، از بقیه درخواست کرد به منظور متوقف کردن شیوع بیماری مرگبار کووید ۱۹ به درخواست‌های مقام‌های شهری و کشوری توجه کنند.

دایان میدلتون، مادر دختر انگلستانی ۲۱ ساله از مردم سراسر دنیا خواست تصوراتشان درباره ویروس کرونا جدید را تغییر بدهند. وی با اندوهی فراوان به تجربه شخصی خود اشاره و موضوع مرگ دختر ۲۱ ساله‌اش را پیش کشید. دایان میدلتون دخترش را جوان، زیبارو و بسیار خوش قلب خواند، فردی که بیماری کووید ۱۹ دستش را از دنیا کوتاه کرد.

مادر کلوئی میدلتون تاکید کرد دخترش هیچ گونه مشکل جسمانی و بیماری از قبل نداشت و در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد. او اتفاق اخیر را فراتر از باور خواند، به طوری که هیچ یک از اعضای خانواده قادر به باور و قبول درگذشت دختری ۲۱ ساله طی چند روز کوتاه، نیست.

خانم دایان میدلتون معتقد است این ویروس طی یک چشم بهم زدن، عزیزانمان را از ما خواهد گرفت، به همین دلیل ملتمسانه از همه مردم درخواست کرد مو به مو توصیه‌های مقامات کشوری و شهری را برای توقف شیوع ویروس کرونا رعایت کنند. به عقیده این مادر درد کشیده، هر فرد باید نقش خودش را در این بحران ایفا کرده و از خود و همچنین اطرافیانش مراقبت کند. حقیقت این است که ویروس (به خودی خود) منتشر نمی‌شود، بلکه ما انسان‌ها در حال شیوع آن هستیم.
مرگ دو جوان سالم در آمریکا به تازگی سر و صدای زیادی کرده و تاکنون در کشورمان نیز افراد سالم و سرحال متعددی بر اثر ابتلا به کروناویروس جانشان را از دست داده‌اند. خواهر دایان میدلتون نیز به وسیله انتشار یک پست فیس بوکی گفت اکنون وقت آن رسیده تا همه انسان‌های سراسر کره زمین موضوع بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند، پیش از آن که افراد بیشتری، عزیزانشان را از دست بدهند.


مرگ پسری ۱۷ ساله در آمریکا
این پسر ۱۷ ساله، یکی از حوان‌ترین افرادی است که جانش را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا از دست داده است. بعد از خبرساز شدن این اتفاق، مسئول ارشد دپارتمان بهداشت لس‌آنجلس در گفتگو با خبرنگاران گفت بیماری کووید ۱۹، بر اساس سن و سال تبعیض قائل نشده و همه را از زیر تیغ می‌گذراند.

روز هفتم فروردین ماه، نام این پسر از فهرست افراد درگذشته به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ خط خورد و دلایل دیگری برای مرگ وی آورده شد، اما موضوع هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و اصلی‌ترین دلیل مرگ وی، همچنان به عقیده بسیاری از پزشکان ویروس کرونا محسوب می‌شود.

بر اساس گفته‌های بنیاد مبارزه با بیماری‌های واگیردار در آمریکا، مرگ جوان ۱۷ ساله در کالیفرنیا تبدیل به موضوع پیچیده‌ای شده و یافتن دلیل اصلی مرگ وی کار دشواری است. با این حال درگذشت او، همچنان به کروناویروس جدید ارتباط پیدا می‌کند.

تا روز هفتم فروردین، در ایالت کالیفرنیا آمریکا تست کرونا ۲۱۰۲ نفر مثبت شد. سن نیمی از آن‌ها بین ۱۸ الی ۴۹ سال بود! بر اساس این اطلاعات نیز می‌توان پی برد تصور مصونیت در برابری بیماری تنفسی جدید به صرف جوان بودن، توهم محض است! به عقیده فرماندار کالیفرنیا، درگیر شدن تعداد قابل توجهی فرد جوان و سالم با کروناویروس جدید، یک یادآوری به همه به منظور جدی گرفتن موضوع است.
موضوع مرگ پسر ۱۷ ساله اهل لس آنجلس، بعد از عمومی شدن پیچیده‌تر شد. دولت آمریکا، با هدف تاکید بر جدی بودن بحران ویروس کرونا و تشویق مردم به قرنطینه خانگی، روی این اتفاق مانور زیادی داد. از آن طرف، دست به دست شدن خبر و افتادن ترس و دلهره به جان مردن سبب شد مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌های بهداشتی، روی پرونده این نوجوان تمرکز کرده و پیگیر روشن شدن علت اصلی مرگ وی باشند.

شهردار لس آنجلس گفت پسر ۱۷ ساله درگذشته، تا پیش از درگیر شدن با یک بیماری تنفسی حاد، هیچ مشکل جسمانی و بیماری زمینه‌ای نداشت. متاسفانه او بعد از بستری شدن، بعد از چند روز مرخص شد، بدون این که تست کرونا از این پسر بچه گرفته شود. احتمالا خیال باطل مبنی بر عدم ابتلای نوجوانان به بیماری کووید ۱۹ سبب شده مسئولان بیمارستان، با وجود شبیه بودن علائم بیماری پسر بچه به این بیماری، از گرفتن تست کرونا خودداری کنند.

شهردار لس آنجلس با عصبانیت، از عملکرد این بیمارستان شکایت کرد و گفت چطور می‌توان از یک نوجوان ۱۷ ساله که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات ریوی شده است، تست نگرفت؟

این نوجوان که هنوز نامش فاش نشده است، بعد از بازگشت مشکلات ریوی به یک بیمارستان دیگر مراجعه کرد و در نهایت آن جا جان داد. نتیجه تست مثبت او مدتی بعد از مرگش اعلام شد. مشخص نیست تست کرونا چه زمانی از وی گرفته شده است، در نتیجه برخی تصور می‌کنند او بعد از مراجعه به بیمارستان به کووید ۱۹ مبتلا شده و مشکلش از قبل، چیز دیگری به غیر از این بیماری بوده است. ۴۰ الی ۴۵ درصد موارد ابتلا به کروناویروس جدید داخل بیمارستان رخ می‌دهند.

پدر این نوجوان درگذشته، یک مرد ۶۸ ساله و راننده اوبر است. ابتلای او به ویروس کرونا احتمال ابتلای پسرش به این بیماری قبل از فوت را چند برابر می‌کند. این پیرمرد خود را بسیار ناراحت و شوکه شده خطاب کرد. او همانند بسیاری دیگر از مردم دنیا پیشتر عقیده داشت افراد هم سن و سال وی فقط در معرض خطر قرار دارند، اما اکنون پی برده فرزندانشان نیز در برابر کووید ۱۹ مصونیت ندارد.
بعد از این اتفاق، نوجوانان و کودکان دیگر حق خروج از منزل را ندارند. در صورت مشاهده، نیرو‌های پلیس آن‌ها را به منزل برمی‌گردانند. پدر پسر ۱۷ ساله تازه فوت شده از مسئولان خواست با جدید این قوانین را اجرا کنند، چرا که دوست ندارد یکی دیگر از فرزندانش را از دست بدهد.

مرگ دو جوان به خاطر کووید ۱۹ زنگ خطر را به صدا درآورد
مسئول ارشد دپارتمان بهداشت عمومی در شهر لس آنجلس، روز پنجم فروردین ماه اعلام کرد در این روز سه نفر، شامل یک نوجوان، جانش را به خاطر کووید ۱۹ از دست داد. دو نفر دیگر بین ۵۰ الی ۷۰ سال سن داشته و فقط یکی از آن‌ها، از قبل بیماری داشت.
اگرچه با افزایش سن، ریسک مرگ نیز بالاتر خواهد رفت، اما بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بنیاد مبارزه با بیماری‌های واگیردار در آمریکا، بررسی ۲۵۰۰ بیمار نیازمند بستری شدن در بیمارستان نشان داد تعداد قابل توجهی از آن‌ها افراد جوان و سالم بوده‌اند.
تصور مصون بودن کودکان نیز کاملا اشتباه است. هفته گذشته، یک دختر ۱۲ ساله ساکن ایالات جورجیا بعد از ابتلا به ویروس کرونا نیازمند دریافت تنفس مصنوعی از دستگاه شد. والدین این دختر به وسیله انتشار یک پست فیس بوکی مدعی شدند فرزندشان هیچ مشکل جسمانی و بیماری از قبل نداشت، اما رفته رفته به ذات‌الریه مبتلا شد. دلیل آن، ورود ویروس کرونا به بدنش بود. آن‌ها از پدر و مادرانی که کودکانشان را در برابر بیماری تنفسی جدید مصون تصور می‌کنند، درخواست کردند درباره تفکرشان تجدید نظر کنند.

منبع: bbc  
 


کد مطلب: 50060

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50060/مرگ-دو-جوان-۱۷-۲۱-ساله-کاملا-سالم-اثر-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir