کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصصان روان‌شناسی و علوم اجتماعی پای کار بیایند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 20 فروردين 1399 ساعت 6:02

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با مداخلات روانشناختی به موقع و درست باید آسیب های روانی ناشی از کرونا را به حداقل رساند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با مداخلات روانشناختی به موقع و درست باید آسیب های روانی ناشی از کرونا را به حداقل رساند.

مرادی افزود:برای مقابله با مسائل روانی ناشی از بیماری کرونا باید تیم‌های تخصصی و حضور روان شناسان و مشاوران روان جهت ارائه خدمات حمایت‌های روانی- اجتماعی وارد عمل شوند.

او گفت: متخصصان علوم اجتماعی و روان‌شناسی و اعضای هیات علمی دانشگاهها برای مقابله با کرونا و پیامدهای روانی ناشی از آن در جامعه باید پای کار بیایند تا بتوانیم با مداخلات روانشناختی به موقع و درست آسیب های روانشناسی ناشی از کرونا را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

او بیان کرد: مسائل روانشناسی کرونا و راهکارهای مقابله با آن در جامعه در ستاد کرونای استان بررسی و منابع و امکانات لازم جهت کاهش عوارض روانی ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا فراهم شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همکاری صدا و سیما و رسانه ها و ارائه برنامه هایی با محوریت آموزش، اطمینان بخشی و راهنمایی های بهداشتی در تنش زدایی و مقابله با ویروس کرونا و مسائل روانی ناشی از آن بسیار ضروری و مهم است و این آموزشها باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده صورت گیرد.

او گفت: باید با همکاری روانپزشکان و روانشناسان استان برنامه های مشاوره ای و روانشناسی کاربردی جهت گروه های مختلف جامعه و برای مقابله با مشکلات روحی روانی ایجاد شده و اضطراب، استرس و وسواس ناشی از شیوع کرونا ارائه شود.

او ادامه داد: باید به مسئله تاب آوری در شرایط موجود توجه ویژه شود و راهکارها و آموزش های لازم در این خصوص ارائه شود.
مرادی افزود: در هنگام انجام مداخلات روانشناختی بیماران و خانواده های آنان، کادر درمانی، پرستاران و پزشکان بیمارستانها که در مواجهه با این بیماران قرار دارند در اولویت می باشند.

رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد:شیوع ویروس کرونا می‌تواند تبعات اجتماعی و روانشناختی بالایی داشته باشد وعدم مداخله به هنگام در این زمینه می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات روانشناختی جدی در افراد و خانواده ها شود.

او افزود: سامانه روانشناختی سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره از طریق غربالگری سیستماتیک استرس، اضطراب و افسردگی افراد ناشی از ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت متخصصان مشاوره سازمان بهزیستی شروع به فعالیت کرده است.


کد مطلب: 50126

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50126/متخصصان-روان-شناسی-علوم-اجتماعی-پای-کار-بیایند

میگنا
  https://www.migna.ir