کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با شیوع ویروس کرونا؛

دانشجویان دکتری خواستار حذف ترم شدند

21 فروردين 1399 ساعت 6:47

معاون آموزشی وزیر علوم درپاسخ به درخواست دانشجویان غیرپزشکی مبنی بر حذف ترم بدون احتساب در سنوات، رسیدگی به این درخواست را منوط به موافقت دانشگاه اعلام کرد.


علی خاکی صدیق در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا براساس بخشنامه جدید وزارت علوم، فقط دانشجویان کارشناسی از حق حذف ترم بدون احتساب سنوات برخوردار هستند یا اینکه شامل دوره های دکتری و ارشد نیز می شود، گفت: تفاوتی نمی کند، برای حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات، موافقت دانشگاه لازم است.

به گزارش مهر، برخی از دانشجویان دکتری غیرپزشکی خواستار حق انتخاب حذف ترم بدون احتساب سنوات شده بودند که معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به این درخواست، شرط موافقت دانشگاه را لازم دانست.

دانشجویان دکتری با اشاره به بحران جهانی کرونا اعلام کرده اند: در صورتی که دولت همچنان اعتقادی به پرداخت حق الزحمه در قالب پژوهانه بلاعوض به دانشجویان دکتری ندارد دست کم این حق انتخاب را برای دانشجوی دکتری قرار دهد که در شرایط وقوع بحران جهانی کرونا، حق انتخاب حذف ترم بدون احتساب سنوات را داشته باشند.

این درحالی است که اخیرا معاونت آموزشی وزارت علوم، شرایط حضور دانشجویان دکتری را در دانشگاه ها از اول اردیبهشت ماه ابلاغ کرد. براساس این بخشنامه، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجاز هستند از آغاز اردیبهشت‌ماه ۹۹ امکان حضور دانشجویان دوره دکتری خود را با لحاظ شرایطی در مراکز خود فراهم آورند.

همچنین کلاس‌های درسی ترجیحاً باید به صورت الکترونیکی برگزار شود مگر به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کلاس‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب به صورت حضوری برگزار شود.

دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه داشته باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و حتی الامکان به صورت تک نفره از فضای آزمایشگاه‌ها یا کارگاه استفاده کنند و در صورت لزوم ساعت کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان‌های مختلف تنظیم می شود.

همچنین قبل و بعد از حضور هر دانشجو در آزمایشگاه و کارگاه قسمت‌های مورد استفاده و تجهیزات و وسایل به نحوی موثر باید ضدعفونی شوند. همچنین همه این دانشجویان برای حضور در محیط دانشگاه ملزم به دریافت گواهی سلامت از مراکز بهداشتی هستند.

در این بخشنامه تاکید شده است، دانشگاه‌ها تلاش کنند تا دوره‌ها و رشته‌های نظری دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار کنند و الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها نیست.
 
 


کد مطلب: 50136

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50136/دانشجویان-دکتری-خواستار-حذف-ترم-شدند

میگنا
  https://www.migna.ir