جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
کد مطلب: 50304
۱

کووید 19 باعث سکته مغزی ناگهانی در بزرگسالان می شود

کووید 19 باعث سکته مغزی ناگهانی در بزرگسالان می شود
به گزارش سی ان ان ، پزشکان اظهار داشتند که بیماران ممکن است تمایلی به تماس با اورژانس نداشته باشند زیرا شنیده اند که بیمارستان ها مملو از مبتلایان به کرونا ویروس است.
 
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بیماری کووید-19 می تواند باعث انسداد خون به روش های غیرمعمول شود و سکته مغزی می تواند نتیجه مورد انتظار چنین وضعیتی باشد.

دکتر توماس آکسلی ، جراح مغز و اعصاب در بیمارستان مانت سینا نیویورک و همکارانش داده های پنج بیمار تحت درمان را بیان کردند. همه این افراد زیر 50 سال سن داشتند و همگی علائم خفیف عفونت کووید-19 داشتند و یا اینکه اصلا علائمی نداشتند.

آکسلی به سی ان ان گفت: به نظر می رسد که ویروس باعث افزایش لخته شدن خون در شریانهای بزرگ شده و منجر به سکته مغزی شدید می شود.

وی ادامه داد: گزارش ما نشان از افزایش هفت برابری شیوع سکته مغزی ناگهانی در بیماران جوان طی دو هفته گذشته دارد. اکثر این بیماران سابقه بیماری زمینه ای ندارند و با علائم خفیف (یا در دو مورد بدون علائم) در خانه بستری بودند.

برای افراد جوان بسیار غیر معمول است که دچار سکته مغزی ، به خصوص سکته مغزی در عروق بزرگ مغز شوند.

این تیم پژوهشی در بیانیه ای در مجله پزشکی نیو انگلستان نوشت: برای مقایسه ، طی 12 ماه گذشته به طور متوسط 0.73 بیماران ما در هر 2 هفته که زیر 50 سال بودند دچار سکته مغزی شدید شده اند. این یعنی کمتر از دو نفر در هر ماه دچار این عارضه شده اند.

اگر بلافاصله درمان نشود ، سکته در سرخرگ باعث صدمات شدیدی می شود. حداقل یک بیمار درگذشته است و سایرین در مراکز توانبخشی ، مراقبت های ویژه یا در بخش سکته مغزی بستری هستند. اکسلی گفت : فقط یک نفر به خانه خود رفته اما نیاز به مراقبت شدید دارد.

وی گفت: فردی که دچار سکته شدید می شود به شدت ناتوان می شود.این به معنی بروز لخته بزرگتر است. این یکی از بزرگترین شریان های مغز را شامل می شود.

هنگامی که جریان خون متوقف شود ، سلولهای مغزی می میرند و هر چه مدت زمان طولانیتری مسدود شود ، آسیب در مغز گسترده تر می شود. درمان سریع در چنین شرایطی بسیار حیاتی است. اکسلی گفت: مؤثرترین درمان سکته مغزی شدید ، بازیابی لخته خونی است ، اما این عمل باید طی 6 ساعت و گاهی اوقات در 24 ساعت انجام شود.

اکسلی گفت تیم وی می خواهد به مردم بگوید که مراقبت علائم عفونت کروناویروس باشند و در صورت وجود هرگونه شواهد سکته مغزی با اورژانس تماس بگیرند. تاکنون به مردم توصیه شده که فقط در صورت بروز تنگی نفس یا تب شدید با اورژانس تماس بگیرند.

وی گفت که دستگاه حافظه آسان برای تشخیص سکته مغزی عبارت “FAST” است که در آن F به معنای افتادگی صورت ،A برای ضعف بازو ، S برای مشکل گفتاری و T برای زمان تماس با اورژانس است.


مترجم: مجید پوست چیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند