کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم؟

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 16 ارديبهشت 1399 ساعت 11:10

یک روانشناس درباره راهکار برای تداوم عشق بعد از ازدواج، توضیحاتی داد.


فرشته سادات شجاعی روانشناس و مشاور خانواده  درباره راهکار برای تداوم عشق بعد از ازدواج، اظهار کرد: تداوم و ماندگاری عشق و محبت میان زوجین کار آسانی نیست. عشق نیاز به مراقبت دارد.
 

شجاعی بیان کرد: ابتدا باید بگوییم عشق چیست؟با صراحت باید گفت که کمتر کسی مفهوم عشق را می‌داند و اکثراً ارتباطاتی که از آن به عنوان عشق یاد می‌شود تنها گرایش‌های زودگذری است که بر اثر جاذبه‌های ظاهری بین دو نفر ایجاد می‌شود.وقتی دو نفر می‌توانند ادعای عاشق شدن داشته باشند که به ظرفیت‌های لازم عشق ورزیدن رسیده باشند و هنر عشق ورزی را آموخته باشند، نه اینکه ادای انسان‌های عاشق را در بیاورند.

این روانشناس گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که ماهیت زندگی مشترک اصلا این اجازه را نمی‌دهد که در طول زندگی زن و شوهر بتوانند همانند روز‌های اول زندگی کنند زیرا ماهیت ارتباط در طول زمان تغییر می‌کند. هر ازدواجی هنگامی که با شرایط پرتنشی مانند سازگاری با دیگری، شروع شغل جدید، تولد اولین فرزند، ارتباط با افراد جدید و بیماری یکی از زوجین مواجه می‌شود، این تنش‌ها و مشکلات سبب می‌شوند جوهره زوجین محک بخورد.

وی با اشاره به اینکه شرط اول و اساسی این است که زن و شوهر باید به عشق و همسر خود صد در صد متعهد و پای بند باشند، افزود: محبت بین زن وشوهر با حمایت کردن آن‌ها در مشکلات زندگی از یکدیگر بیشتر می‌شود و تداوم وآرامش خانوادگی را به همراه دارد.

شجاعی تصریح کرد: زن و شوهر با صداقت تمام با یکدیگر رفتار کنند و همه چیز را تمام و کمال به هم بگویند. هرگز هیچ چیز را کنترل نکنند و هیچ چیز را به هیچ دلیلی از همسر خود پنهان نکنند و با صراحت و صداقت کامل همه اتفاقات را با هم در میان بگذارند. پنهان کاری جایز نیست. هرگز در زندگی رول بازی نکنید. روزی که زن و شوهر برای هم نقش بازی کنند همان روز دیگر ازعشق بین آن‌ها خبری نیست و عشق جای خود را به بازی داده است.

این روانشناس ادامه داد: با هم صحبت کنید، با گوش جان بشنوید، گفتگو‌های همدلانه داشته باشید. زوجین خواسته‌هایشان را مشخص و صریح بیان کنند. عشق یعنی ابراز صریح و آشکار درخواست‌ها.

وی با اشاره به اینکه موردى که بسیار اهمیت دارد قدرشناسی است، اضافه کرد: سعی کنید جملات خود را با "لطفا" و" متشکرم" همراه کنید. هیچ یک از زن و شوهر حق ندارند خستگی خود را به رخ دیگری بکشند و ارزش کار همسر خود را نادیده بگیرند. متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در حسرت این قدردانی و قدرشناسی می‌سوزند.

شجاعی گفت: همسر شما همیشه و همه جا برای شما اولویت اول باشد. حتی فرزندان و اعضای خانواده شما جایگاه بعد از همسرتان را می‌توانند داشته باشند. همچنین هنگام بروز تفاوت هاحرمت‌ها را حفظ کنید احترام رنگ وبوی زندگی را تغییر می‌دهد و زندگی شما را سرشار از محبت می‌کند.
این روانشناس گفت: پی بردن به تفاوت‌های زنان و مردان در محبت کردن موجب کاهش سوء تفاهم‌ها می‌شود؛ و در پایان؛ محبت در اوج خود به عشق تبدیل می‌شودو عشق از شناخت بیشتر و درست زوجین نسبت به یکدیگربه وجود می‌آید. عشق با دوست داشتن خودتان آغاز می‌شود و بعد به دوست داشتن طرف مقابل می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: افراد عاشق، عشق خود را به صورت ابراز محبت کلامی و جسمانی، رفتار‌های شادی بخش و خشنود کننده برای یکدیگر، حمایت عاطفی و اخلاقی از همدیگر در همه شرایط زندگی، صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتار‌های ناخوشایند طرف مقابل و گذشت از خطا‌های همسر نشان می‌دهند.


کد مطلب: 50391

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50391/چگونه-بعد-ازدواج-عاشق-بمانیم

میگنا
  https://www.migna.ir