کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین روش‌های بدون دارو برای کاهش استرس

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 23 ارديبهشت 1399 ساعت 15:18

برای کاهش استرس و اضطراب بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی از چند روش ساده و موثر استفاده کنید.


شاید این گونه تصور شود که ما یک نوع استرس بیشتر نداریم و آن هم استرسی است که برای انسان مضر است؛ در حالی که استرس می‌تواند جنبه‌های مثبتی هم داشته باشد. استرس مثبت به ما یاد می‌دهد که چطور تمرکز کرده و به هدف خود نزدیک شویم.
 

برای مثال وقتی فردی امتحان دارد؛ استرس نمی‌گذارد تفریح و اقدامات مشابه آن را انجام دهد؛ بنابراین استرس مثبت نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست.

در مقابل استرس مثبت، استرس منفی، استرس شدید و بیش از حدی است که مدت زمان طولانی فرد درگیر آن می‌شود به گونه‌ای که قوای جسمانی او تحلیل رفته و حتی راه رفتن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی بهترین کار مدیریت استرس است.


برخی از علل استرس
علاقه زیاد به صندلی و نشستن، شهرنشینی، مصرف بیش از حد فست فودها، قرار گرفتن در محیط‌های پر تنش و نبود مدیریت زمان در انجام امور مختلف از جمله عواملی است که منجر به بروز استرس منفی در فرد می‌شود.


آثار منفی استرس بر جسم انسان
احساس بی اعتمادی و طرد، خشم و افسردگی، سردرد، ناراحتی معده، جوش و خارش پوست، بی‌خوابی، زخم معده، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی از آسیب‌های جسمی حاصل از وجود استرس منفی در بدن انسان است.
کاهش استرس
برای کاهش استرس منفی می‌توانیم از تکنیک‌های زیر استفاده کنیم:

۱) تغییر زاویه دید نسبت به استرس؛ توجه به این موضوع که داشتن استرس همیشه بد نیست و به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد. وحشت از استرس و تصور ناتوانی در مدیریت آن، می‌تواند فرد را درگیر عوارض ناشی از استرس کند.

۲) دست برداشتن از تفکرات منفی و داشتن دید منفی نسبت به همه کار‌هایی که انجام می‌دهیم.

۳) استفاده از اسانس بابونه و اسطوخودوس برای تسکین اعصاب و آرامش ذهن می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.

۴) مدیریت بهینه انرژی؛ انرژی خود را صرف افکار منفی نکنید و به جای آن به انجام کاری که شما را دچار استرس کرده است، بپردازید.

۵) خندیدن بهترین دوا برای کاهش استرس است.

۶) حمام آب گرم و حمام جنگل؛ حمام جنگل در واقع راه رفتن در میان درختان است. محققان ژاپنی واکنش‌های بدن افرادی که به مدت ۲۰ دقیقه در میان جنگل و بوی خوب چوب و چمن و صدای جریان آب به یاد روی کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. مشخص شد این افراد استرس کمتری داشته و آرام‌تر هستند.


کد مطلب: 50480

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50480/بهترین-روش-های-بدون-دارو-کاهش-استرس

میگنا
  https://www.migna.ir