جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۲
کد مطلب: 50548
۱

روانشناس آمریکایی: والدین بدون القای ترس به کودکانشان از کرونا بگویند

روانشناس آمریکایی: والدین بدون القای ترس به کودکانشان از کرونا بگویند
"سیگن هارتلی" روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا بر اهمیت گفت‌وگوی مادر و پدر با کودکان خود درباره کووید-۱۹ تاکید کرد و افزود: این گفت‌وگو باید مرز میان شفافیت و اطمینان‌بخشی با ترس‌افکنی در دل کودکان را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: مادر و پدر باید با روی باز با پرسش‌های بچه‌هایشان برخورد کنند و نگذارند که مشغله مانع از طرح سوال‌هایی شود که بچه‌ها در ذهن دارند. بچه‌ها ممکن است سوالاتی بسیار جدی همچون"حال مادربزرگ خوب خواهد شد؟" تا موضوعات پیش پا افتاده‌ای چون باز بودن بستنی‌فروشی محل از شما سوال کنند. آنها را ترغیب کنید که سوال کنند و هر سوالی که دارند را جدی بگیرید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هدف والدین باید این باشد که سخن و دل‌نگرانی فرزندانشان شنیده شوند و اطلاعاتی کسب کنند که هم درست باشد و هم اینکه احتمالا اطمینان خاطر بیشتری نسبت به آنچه که از دوستان هم سن خود یا اخبار رسانه‌ها می‌شنوند به دست آورند.

هارتلی توصیه کرد: مهم خواهد بود که از شنیدن پرسش‌هایی که پاسخی برایشان ندارید، جلوگیری نکنید. با توجه به وضعیت عدم اطمینان موجود، والدین باید تلاش کنند که آسان بگیرند و در جواب پرسش فرزندشان بگویند "من نمی دانم."

وی یادآور شد: همیشه وسوسه‌انگیز است که بخواهید، حتی اگر خودتان هم مطمئن نیستید، به فرزند خود اطمینان دهید که به زودی همه چیز بهتر خواهد شد اما باید دانست که آموزش دادن به کودکان برای تحمل دوران عدم اطمینان مهم است و به کاهش اضطراب و ایجاد انعطاف‌پذیری در آنها کمک می‌کند.

دکتر هارتلی در عین حال تاکید کرد گفت‌وگوی شفاف و صریح با کودکان باید با توجه به سن و ظرفیت آنها صورت بگیرد. پدر و مادر نباید اطلاعات  بیش از حد لازم را به کودکانشان بدهند. درعوض باید تلاش کنند به پرسش‌های فرزندشان صادقانه و واضح پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: اشکالی هم ندارد اگر نمی‌توانند به همه چیز پاسخ دهند. آنچه مهم است شنیدن حرف و اهمیت دادن به فرزندان است. از فرزند خود دعوت کنید تا هر چیزی را که ممکن است درباره ویروس کرونا شنیده باشد و اینکه چه احساسی درباره  آن دارد، به شما بگوید.

این روانشناس کودک افزود: به آنها فرصت کافی برای پرسیدن بدهید. هدف شما پاسخ فوری به آن پرسش‌ها نیست، بلکه جلوگیری از شکل‌گیری هراس و خیالات ترسناک در کودک است.

هارتلی خاطرنشان کرد: مهم است که والدین با اضطراب خود مقابله کنند. زمان احساس اضطراب برای سخن گفتن با بچه نامناسب است. اگر به تازگی خبری ناراحت‌کننده درباره ویروس کرونا شنیدید، صبر کنید تا از شما ناراحتی و تشویش دور شود و بعد با فرزند خود گفت‌وگو و صحبت کنید.

وی تاکید کرد هیچ چیز مهمتر از اطمینان‌بخشی به کودکان نیست، اما این کار نباید به صورت کاذب باشد.اگر فرزند شما نگران است که کرونا بگیرد، به او توضیح دهید که امکان ابتلا در میان کودکان پایین است و آنها در برابر این ویروس مقاوم هستند.

این استاد دانشگاه ویسکانسین مدیسن خاطرنشان کرد: به بچه ها یادآوری کنید که شستن دست‌ها از پخش ویروس جلوگیری می‌کند. آنها را در برنامه ایمنی خانواده خود وارد کنید. این می‌تواند به معنای این باشد که به آنها اجازه دهید ماسک برای خانواده انتخاب کند. بچه ها وقتی می‌دانند برای حفظ ایمنی خود چه کار باید کرد، احساس قدرت خواهند کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.