کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویژگی افراد متعادل چیست؟

لزوماً هر آدم منظمی، متعادل نیست

خبرگزاری برنا , 31 ارديبهشت 1399 ساعت 11:21


ميگنا: دكتر محمدرضا عابدی،عضو هیئت‌‌علمی و رییس دانشکده روانشناسی و مشاوره دانشگاه اصفهان درباره ویژگی‌های زندگی متعادل گفت: دغدغه اصلی افراد متعادل توجه است و ابعاد گوناگون زندگی را در نظر می‌گیرند و در واقع حواسشان بسیار جمع است. برای مثال سر زدن به اقوام دور، چکاپ سلامتی خود و بررسی ابعاد مالی در برنامه زندگی آنها وجود دارد که در زمان مقرر به هرکدام می‌پردازند.
 
وی ادامه داد: این افراد تلاش می‌کنند درباره ابعاد گوناگون اطلاعات داشته باشند و زمانی که با آنها صحبت می‌کنیم درباره همه چیز اطلاع دارند. آنها همیشه به یک مکان خاص مسافرت نمی‌کنند و تجربه سفر به مکان‌های مختلف را دارند، چون زندگی متعادل می‌طلبد اطلاعات خود را وسیع کنند. در مجموع افراد متعادل حساس، دقیق، منظم و در تکاپو هستند. ساعت خواب و بیداری، مطالعه، نظافت، دید و بازدید و اعمال مذهبی این افراد مشخص است و نمی‌توان در هر ساعتی به این افراد تلفن زد و یا به دیدارشان رفت.

به گفته عابدی، نظم در زندگی این افراد هدف نیست بلکه روشی است که با استفاده از آن به ابعاد گوناگون زندگی خود می‌پردازند؛ پس لزوماً هر آدم منظمی، متعادل نیست.

وي درباره مزایای زندگی متعادل گفت: در زندگی متعادل پشیمانی کم است چون فرد به تمام ابعاد می‌پردازد و سطح رضایت فرد و دیگران از این طرح زندگی زیاد و هدفمند و جهت‌دار است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در عین حال تأکید کرد که چون این افراد در همه ابعاد زندگی هدف تعیین می‌کنند و اهداف خود را خیلی بزرگ هم انتخاب نمی‌کنند، موفقیت‌های آنها در سطح متوسط است. در واقع می‌توان گفت بیش از موفقیت به دنبال رضایت هستند.

سلسله نشست‌های چهل‌چراغ با موضوع «طراحی زندگی برای روزهای سخت»  تا ششم خردادماه از ساعت 14:30 تا 16 روزهای زوج ماه مبارک رمضان و تکرار آن در روزهای فرد از سیمای مرکز اصفهان پخش می‌شود.


کد مطلب: 50553

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50553/لزوما-آدم-منظمی-متعادل-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir